Vägra föda

Ang snittberedskap. det tror jag inte ett skit på.
Jag vet kvinnor som inte ens får sin EDA för att läkarna är så få och inte har tid. hur fan ska de då kunna få fram en op sal plus typ 4-6 personer som sitter sysslolösa bara för att mamman inte har lust längre? det kommer en stund då de flesta som föder har lust att lägga ner och gå hem.
Sen, har du kommit tillräckligt långt in i förlossningen ärdet nästan omöjligt att få ut barnet genom buken. Det är ju därför man tar klocka vid akuta skeden då barnet är förlångt ner. Dessutom är det ofta vid ca 8-10 cm de flesta tycker att det är skitjobbigt....kanske även vid krystningsvärkarna....tror man att de kommer gå med på ett snitt då är man ju lite för godtrogen.
I mitt fall när jag blev beviljad att föda vaginalt trots två snitt så sa läkaren att jag skulle ha snittberedskap. Närman föder efter 2 snitt så är den största risken uterrusruptur och det sker oftast vid krystningsarbetet. Då frågade jag läkaren, OM livmodern spricker då...gör ni verkligen snitt då?. Svaret blev att det kommer att bli klipp, yttre press och klocka.
Det är ju inte så att de förhandlar med mamman om något går på tok..... då är det bara att blunda, hänga med och hoppas
Southern Belle skrev 2009-08-05 15:26:09 följande: