• jurinda

Pergo trotts egen äl?? Blir så trött på allt....

Hoppar in här
    Jag fick pergotime utskrivet fast jag har ÄL och mens som en klocka. Bara enkeldos och så får jag gå på vul dag 11. Jag har ätit en månad och nu har jag uppehåll en månad. Är inte gravid än dock.
    Det verkar vara väldigt olika vem som får och inte. Men som ni skrev ovan är det oftast de som inte har ägglossning som får.

• jurinda

Jag tror du kommer att få pergotime utskrivet av privat gyn. Annars byt gyn

Min man behövde inte lämna sperma eftersom gyn menade att vi har barn sen tidigare. Men vi har funderat på att göra det hos privat fertilitetsklinik... vi får se hur det går med pergotime först.

Pergotime gör så att det lossar fler ägg varje månad och det i sig gör (som jag förstått det) att det finns större chans att något ägg blir befruktat. Jag hade 1 stor äggblåsa, 1 mellanstor och en liten. Och världens ÄL-värk av pergotime, men det får man stå ut med. Vad gör man inte?

Jag vill gärna följas åt

• jurinda

Man kan få en spruta som gör att äggen (eller om det är äggblåsorna) släpper, jag har inte fått det men jag tror att man får det för att det inte ska hinna mogna FÖR många äggblåsor. Man vill ju inte bli överstimulerad.
    Övriga vanliga biverkningar är värmevallningar, ömma bröstvårtor och molvärk. Jag mådde ändå bra tyckte jag. Värmevallningar på natten har jag haft. Det är lite jobbigt. Men det är ändå helt ok.

• jurinda

Då får man tre äggblåsor eller mer och det syns på vul (som du ska kräva) och har du för många äggblåsor så blir det sexförbud den ägglossningen. Vissa får inget vul pga sparåtgärder men jag tycker det är bäst om man får det. Tänk att bli gravid med trillingar eller mer och inte få veta det förrän RUL. Inte drömmen precis. Vissa är mer svårstimulerade än andra och tar dubbel och trippeldoser av pergotime.

• jurinda

Jo man lär sig på internet och av andra. Läkaren sa inte så mycket. Fick du pergo idag? Vad sade dom?

• jurinda

Hej hopp!
    Förväntansfull0406: Vad spännande! Nu händer det nåt i alla fall. Du har fått pergotimerecept. Ett steg framåt Jag har läst om flera som har fått plus månaden efter pergo så jag hoppas på det, den 19 augusti har jag bim.

Jag är också lite nervös ifall jag skulle få tvillingar, nu är jag som sagt inte ens gravid än. Skulle jag klara det? Man klarar mer än man tror. Småknattarna: berätta sen hur det gick på inskrivningen

Svar på tråden Pergo trotts egen äl?? Blir så trött på allt....