Inlägg från: små knattarna |Visa alla inlägg
  • små knattarna

Pergo trotts egen äl?? Blir så trött på allt....

Har 2 barn och försökt å försökt till 3dje, har kollat mej och mannen men inte hittat nåt konstigt, jag fick pergotime énkel, dubbel, trippel (2av varje) att äta varannan månad, läkaren sa att mannen kunde äta bvitamin så kanske de blev elit simmare :) vi provade enkel och dubbel och hade sex när vi kollade äl med stickor, men hände inget. höll upp 2 månader och ringde läkaren och fråga om vi skulle göra ul vid nästa försök, men det tyckte inte läkaren, utan prova att äta en kur och ha sex varannan dag från dag 12 och fram till mens dax, strunta i äl-testet.
    och så gjorde vi, och nu är jag gravid.

• små knattarna

Jag skulle ta pergo med egen äl, men jag har aldrig fått kolla hur många ägg de blir av pergo, bara kollat innan att jag hade egen äl.
    3 kurer åt jag innan läkaren gav nya "tipset"
    även om man fick många äggblåsor så sa läkaren att de var inte så ofta fler talet mogna och lossa på samma gång

• små knattarna

men det tyckte inte läkaren, utan prova att äta en kur och ha sex varannan dag från dag 12 och fram till mens dax, strunta i äl-testet.

• små knattarna

dag 12, tror han förklarade att äggen växer ett par dagar efter man slutat äta pergo, sedan mognar de och släpps iväg, de var vanligast kring dag 16-18 att de släppte,
    så då tyckte han att man var säker å pricka in äl, och sex varannan dag räcte då spermier kan leva upp till 3 dygn.
    Lycka till

• små knattarna

tror jag läste i nån tråd att man kunde det, men det var om man hade oregelbunden mens

• små knattarna

tror jag läste i nån tråd att man kunde det, men det var om man hade oregelbunden mens

• små knattarna
    Förväntansfull0406 skrev 2009-08-10 22:02:03 följande:
    okey...nej fler än två vill jag inte ha....eller vill o vill, det e ju verkligen inte braa. Extrema risker ect. Hur ser dom man enkeldos inet fungerar? alltså får dubbel ect? det lär nog inte behövas på mig, men tanke på att jag visat mig släppa ägg... Men ändå, intressant info Värst vad du kan! haha
    Jag kanske bär på ett helt dagis jag då hi hi hi :)
    Ska träffa barnmorskan nästa vecka (inskrivning), dom kan tydligen känna på storleken på livmodern om den är större än vanligt om det är fler. är lite nervös..
  • små knattarna

Va bra att du fick pergo och att du hade egen ägglossning, då händer det nästa månad tror jag :)
    hoppas att du inte känner så mycket av biverkningarna man kan få, jag kände mig lite svullen i äggstockarna och hade långvarig mensvärk men den var inte så kraftig så jag tyckte jag klara mej bra. förstår om du läääängtar till nästa mens nu.

• små knattarna

Om du läser första inlägget så skrev jag lite om det,
    Vi fick pergo i väntan på ivf, när vi kontaktade de hade de inte tid föränn i augusti,
    har ätit pergo för 6år sen 5-6kurer sen fått 2 barn genom ivf. nu lyckades det på 3dje försöket med pergo :)

• små knattarna
    Förväntansfull0406 skrev 2009-08-11 21:50:22 följande:
    tror du det finns fler än en liten därinne??
    Ingen aning, men funderingarna finns, risken finns ju.
    Har ju egen ägglossning och inte fick jag gå på nåt vul när jag åt pergo heller.
  • små knattarna

Ja, fast känner mej ganska lugn, om de är som läkaren sa så var det sällan flera än 2 ägg som mognade och släppte på samma gång.
    På tisdag får jag lite mer besked, då ska jag till mvc.

Svar på tråden Pergo trotts egen äl?? Blir så trött på allt....