• Begga

Weleda Förberedelseolja

Jag använde denna olja för att massera (mellangården) innan förlossningen 2005. Var jätterädd för att spricka så jag ville göra ALLT jag kunde för att hjälpa att det inte hände. Om du följer instruktionerna så ska du själv kunna känna av när det börja funka. Man kan succesivt töja och hålla lite längre varje gång. Man känner svaga stickningar (som inte gör ont) när man håller på så jag kände att dom avtog ganska snabbt efter ett par gånger.
    Tror att jag masserade 3 ggr veckan kanske. Tog inte oljan med på förlossningen dock, dom använder egna grejer därinne ;)

Sprack knappt någonting även om barnmorskan fick använda sugklocka. Han var ute ganska snabbt dessutom på bara 3 kryst. Stod ett helt team med läkare och väntade på att sy ihop mig (händer oftare när sugklocka används) men dom fick snabbt lämna rummet ! :) Barnmorskan var väldigt förvånad över hur lite hon fick sy (bara ett par småstygn, ytligt) så jag hoppas verkligen att oljan och massaget hade någonting att göra med saken.

Kommer att göra om detta inför nästa förlossning i jan 2010 !!

Svar på tråden Weleda Förberedelseolja