trebarsmamma skrev 2009-08-03 23:10:05 följande:
jätte bra tråd hoppas att det kommerflera som berättarhur ni gör i vardagen,Majsan70 kan du berätta mera, lite varför finns det inga regler att bryta, får dom gå ut och festa och så, eller ni har kommit överäns om tider och så eller
Vi diskuterar det mesta så därför finns inga regler. Är själv uppfostrad på det viset o det funkade kanon på både mig o min bror.
De är inte intresserade av att festa heller. Men visst får de det om de vill. De vet att jag vill vara informerad att jag antingen väntar uppe eller kommer o hämtar. Tider o sånt diskuteras från gång till gång. Alkohol har jag nolltolerans till, men samtidigt så vet de att jag aldrig nånsin blir arg om de gör nån "dumhet". Det enda jag begär är ärlighet om det. De vet att de alltid kan ringa mig om det är nåt.
Men mycket tror jag beror på att de har integritet samt att de tänker med egna huvuden och inte bryr sig om vad andra tycker o tänker.
Jag tror oxå att det gäller att vara förutseende i "fostran" eller hur man skall säga? Att de rätta värderingarna är lagda i tid. Sen att man självklart är en närvarande förälder. Jag ställer mycket frågor och är intresserad och engagerad. Sonen skojar ibland o säger att det enda som saknas är gps o fotboja.

MEN protesterna är ganska lam så jag tror nog han inser att han har det rätt bra? *S*