• Flutterby

Carola-Runaway, som jag älskade den skivan!

Jag var 12-13 år och hade den skivan på kassett och den gick varm hemma i flickrummet! Så bra den var!
    många av låtarna finns på Youtube, den här var en av favoriterna:

Jag är numera inget fan av Carola, men låtarna håller än tycker jag! Någon mer som minns den? USA-lanseringen gick ju inget vidare...

• Svar på tråden Carola-Runaway, som jag älskade den skivan!
  • Stårschan

Jag minns bara lanseringen, djungelvideon och låten Runaway - som jag anser är det absolut bästa Carola gjort. Hennes röst är som gjord för den typen av musik.

Tips - en bit in i refrängen sjunger hon "I'm sorry", på exakt samma sätt som Dilba senare gjorde. Blev Dilba månne inspirerad av Runaway?

• Flutterby
    Stårschan skrev 2009-08-04 09:57:29 följande:
    Tips - en bit in i refrängen sjunger hon "I'm sorry", på exakt samma sätt som Dilba senare gjorde. Blev Dilba månne inspirerad av Runaway?
    Kanske det?
  • Flutterby

Hittade även denna på Youtube, Carola sjunger U2's "Pride, in the name of love", med "Toner för miljoner"-kören. Mäktigt! Jag har nog aldrig hört henne ta en falsk ton! Säga vad man vill om henne(och det finns ju mycket...)men sjunga, DET kan hon!

*ryser*

• korfu08

JAg minns absolut Runaway och den skivan är sååå bra, och Radiate på samma skiva är underbar, ett bra samarbete med Bröderna Bee Gees, synd att det inte ledde till mer. Och sjunga ja det kan hon...

• SuzR

lärde mig engelska tack vare runaway skivan. som jag lyssnade på den...jag kunde läsa men visste inte vad jag sa men jag lärde mig alla texter utantill. Tycker att 'Brand new heart' och 'everlasting love' var så bra

• SuzR

lyssnade på brand new heart på spotify igår.bra låt!

• Flutterby
    SuzR skrev 2009-08-06 13:29:48 följande:
    lyssnade på brand new heart på spotify igår.bra låt!
    Nu blir jag avis, har ännu inte lyckats mygla mig till en inbjudan!
  • SuzR
    Flutterby skrev 2009-08-06 14:30:10 följande:
    Nu blir jag avis, har ännu inte lyckats mygla mig till en inbjudan!
    jag fick min inbjudan av en annan så jag har myglat till mig en, hade jag en inbjudan hade du såklart fått den..men men...hjälper ju inte dig ;)
  • Flutterby

Kolla in outfiten i detta klipp från "Razzel", den skojar man inte bort!

Fy fasen för de där axelvaddsjackorna, de fick ju alla att se klotrunda ut!

Svar på tråden Carola-Runaway, som jag älskade den skivan!