Missnöjd med mäklaren, vad göra???
Hej!
Jag känner mig som en djäkla gnällkärring. Vill ha feed-back på om jag är det eller är jag bar typiskt svensk som drar mig för att klaga?
Vi har sålt våran lägenhetn via en viss mäklarfirma i sthlm. När mäklaren gick igenom försäljningsprocessen så sa hon bla att "och så annonserar vi i lokaltidningen för den är ju så stark här ute"....våran lägenhet var dock aldrig med i det nummret eller något annat för den delen heller!!!
En annan sak var att pga av att man sambo är fotograf så frågade vi om möjligheterna att fota själva då sa mäklaren "det kan ni göra och då kan vi dra av arvodet för fotografen, tror det ligger på runt 3000-4000:-".
Nu fick vi i fredags fakturan på mäklarens arvode och fotografkostnaden är INTE avdraget?? Då kände jag mig manad att ta upp detta med annonseringen också då det känndes som man blivit lurad!!;(((
Nu har jag fått mailsvar från mäklaren att "jag har sålt lägenheten och det var mitt jobb, punkt! Avdrag på arvodet är inte aktuellt".
Har hon rätt i detta och skall jag släppa det?? Känner mig så dum och gnällig!!!