• anna klara

Naxos, är det bra där?

Jag o min sambo funderar på att åka till Naxos. har hört att det ska vara fint där, och att den ligger etta på nån grek-ö lista.

Nån som vart där o kan tipsa om nåt bra hotell centralt och nära vattnet....
    Vi är ett par i 40 års åldern och vill inte festa, men som sagt nära till vattnet och

centrum. Vi var på karpatos (amopi) förra året och det var en katastrof... Kändes osm om man bodde på månen

• Svar på tråden Naxos, är det bra där?
  • Nånting

Jag har varit på naxos ett par gånger, senast för 4 år sedan. Då bodde vi på hotel Asteria precis vid stranden i naxos stad. En liten promenad för att komma till hamnpromenaden med restauranger. Hur ska ni åka, köper ni charter med hotel eller ska ni hyra rum själva? Hotel Soula ligger nästan ända framme vid stranden och har en väldigt trevlig ägare. Bra alternativ om ni vill fixa boende själva. Asteria ingår nog i Apollos hotellutbud.

• Malinos

Det är fint där men är lite krångligt att åka dit då det inte har någon egen flygplats vad jag vet..om det inte fått det nu kanske. Annars är det flyg till santorini och sen buss till hamnen och därifrån båt över till naxos.. Men super fina stränder..

• grata

Kan bara hålla med om att det är fina stränder, var visserligen ett par år sen jag var där senast, men jag älskade Naxos.

• kassio

Naxos är hur bra som helst! Ön har allt jag vill ha när jag är i Grekland. Vi har bott på hotell Spiros som man väl kan säga ligger mittemellan hamnpromenaden i Naxos stad och stadsstranden. Vill minnas att det fanns en äldre och en nyare del av hotellet,och att det kanske fanns något eller några rum i nedsänkt markplan, finns en del sånt på Naxos och det ska man undvika! Vi var i alla fall nöjda med boendet, perfekt läge.

• anna klara
    kassio skrev 2009-08-05 17:59:25 följande:
    Naxos är hur bra som helst! Ön har allt jag vill ha när jag är i Grekland. Vi har bott på hotell Spiros som man väl kan säga ligger mittemellan hamnpromenaden i Naxos stad och stadsstranden. Vill minnas att det fanns en äldre och en nyare del av hotellet,och att det kanske fanns något eller några rum i nedsänkt markplan, finns en del sånt på Naxos och det ska man undvika! Vi var i alla fall nöjda med boendet, perfekt läge.
    Jag läste om hotel spiros och det lät som om läget var helt okej, får nog bli det om vi väljer att åka till naxos.
    Tack alla för tipsen!!
  • anna klara
    kassio skrev 2009-08-05 17:59:25 följande:
    Har varit på Naxos nu. Kom hem igår, det var som jag tänkte, hur braaa som helst!!!
    Vi bodde oxå på Spiros, lagom avstånd till allting. Åker mer än gärna dit igen.

Enda nackdelen var ju båtresan, den va fantastiskt gumpig, och det tar ju en del av tiden..

men det är nästan så det är värt det. Ön är verkligen helt underbar!!!!!
  • kassio

Vad kul att ni hade det bra!

• elektra1

Hej. Hur lång tid tar båtresan över till naxos? Och vad är det för båt man åker i?

• kassio

Ungefär tre timmar. Med stopp på två andra öar på vägen. Om jag minns rätt... Minns inte exakt vad det var för båt mer än att det fanns ett soldäck med kanske 40 sittplatser på bänkar och under fler sittplatser inne plus en liten servering, hur som helst var det väldigt fullt där uppe där alla förstås ville sitta. Särskilt gumpigt kommer jag inte ihåg det som men det beror förstås på hur mycket det blåser.

Svar på tråden Naxos, är det bra där?