Fina Fröken Lycklig skrev 2009-08-06 12:42:10 följande:
kan inte uttala mig om hurvida det fungerar eller ej, är dock väldigt skeptisk. Men det är ju så skumtvätt (som tidigare skrivare tipsat om) fungerar.. det kan man dammsuga bort också. Alltså när skumtvätten torkat. Skumtvätt tar bort fläckar o fräschar upp. Tar väl (så vitt jag vet) inte på djupet om man säger. Har man fått in mkt spilld dryck inuti stoppningen på möbeln sitter ju antagligen lukten där.. kanske till o med mögel.
Ja det där med skumtvätt pratade min man om...trodde inte på han :S Provar med skumtvätt, det är fläckar soffan har. Luktar inte eller så, jag var lite snabb med o läsa.
Dottern kissade på soffan en gång och jag tog "madrass"/sitt delen" o tvättade den.,..tänkte aldrig på hur jag skulle få den torr, utan ställde den bara i badkaret. Det gjorde att den fick fula gulbruna fläckar på sig...det är de jag vill få bort. Jag tror det är vattenfläckar eller nåt (badkaret var ju rent). Det var bara en del av soffan, så det är inte hela soffan som e förstörd. Sen vågade jag inte tvätta hela...va rädd att hela skulle bli fläckig.