Min Sambo/barnens Bonuspappa lämnade mig
Har ett problem...
Var tillsammans med en kille i ett år, som togs emot av mina barn med öppna armar och även av mig.
Till en början var allt bra och han var mycket med mig och mina barn och gillade att hitta på saker. Men efter en tid förändrades allting, han blev indragen, sur och butter. Ja, lite av en glädje dödare faktiskt. Helt plötsligt så hade han aldrig någon ork och lust att hitta på något utan ville mest sitta och spela datorspel, han blev arg för småsaker gällande barnen HELA tiden.
I början av sommaren tog jag upp detta med honom, han erkände sitt problem och sa att han bara blir så irriterad av det höga tempot hemma hos mig (har två söner på 3 och 4½ år) och att de hela tiden trotsade emot det vi sa, och att han fann det väldigt irriterande att han aldrig fick sova ut på helgerna (trots att det alltid varit jag som gått upp med barnen vid 7). Han sa att han försökte kämpa emot ilskan med det gick inte. Jag förklarade för honom att tyvärr är det såhär att ha två barn så tätt ihop, det är högt tempo hemma, de kommer att låta, och de sover inte halva dagen på helgerna. Så är det bara. Och jag sa även att om han fortsätter såhär som måste jag göra slut, trots att jag älskar honom.
Han bedyrade mig sin kärlek och sa att han ville detta och skulle kämpa för det...
Fick flera sms, där han sa att han älskade mig och saknade mig.
Men sen helt plötsligt och oväntat så gjorde han slut....
Hans anledning var att han inte klarade av familjelivet, och att han var rädd för att om vi skulle få gemensamma barn så skulle han behandla dom mkt bättre. Visst kan jag förstå det, men samtidigt inte.
Hur kan han göra såhär, mot mig och barnen? Efter så lång tid ihop är ju även de väldigt fästa vid honom, trots att han inte alltid varit världens snällaste emot dom. Har han inga känslor för dom? Isf hur kunde han lämna oss såhär?
Är det någon därute som varit med om samma, eller kanske varit den bonusföräldern som lämnar? Behöver få lite åsikter om detta....