En kompis pratar bara om samma sak hela tiden....
Har en kompis som är en rätt nära vän och vi har känt varandra bra många år nu. Hon har mått lite dåligt när hon var yngre bla Anorexi som hon idag är nästan helt frisk ifrån.
När hon var som sjukast gjorde hon en sak på kroppen som hon har ärr efter. Dock var det 5 år sen hon gjorde det och först senast ca 3 veckorna har hon tagit upp det. Det att hon ångrar sig och att hon mår dåligt (deprimerad) pga av ärren (som för övrigt knappt syns) men HON tycker de syns jätte mycket.
Hon har bestämt sig för att hon ska tatuera över dem och har beställt tid. Dock kommer tatueringen kosta 4000 kr och hon har inga pengar sparade. Hon har typ 3 veckor på sig (jag kommer inte hjälpa henne med pengar).
Det enda hon pratatr om när vi ses och pratar i telefonen är : Hur dåligt hon mår pga ärren och hur hon ska få ihop pengar att tatuera sig.
Jag försöker börja prata om annat men hon kommer bara tillbaka till samma sak att hon mår dåligt och hur hon ska få ihop pengar till tatueringen.
Jag har stor lust att sluta svara när hon ringer.....och INTE tror jag hon kommer må bättre om hon lyckas få ihop pengar till tatueringen.
Ärren sitter på ett ställe som inte syns om hon har byxor på sig och kjol använder hon ALDRIG. Sen som jag skrev ärren syns knappt om man inte kollar extremt noga.
Tips på vad JAG kan göra???
Känns lite taskigt att sluta svara och träffa henne när hon uppenbarligen mår dåligt...