• omni

Äta 6:e pergokuren nu eller vänta, vad hade du gjort?

Jag har ätit 5 av 6 pergokurer och fått äl varje gång. Innan jag började med pergo blev jag lovad att få spola äggledarna efter 3 kurer med äl. Pga semestertider så blev det tyvärr inte av före sommaren. Istället blir det förhoppningsvis av i september.

Jag fick just min mens och är nu i valet och kvalet... äta 6:e och sista kuren nu i augusti eller spara den tills jag fått spola äggledarna?? Hoppar jag över augusti känns det som att vi "missar" en månad, samtidigt som det kan vara bra att ha en kur kvar efter spolningen... Ska ringa kk imorgon... men hur hade du gjort?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Äta 6:e pergokuren nu eller vänta, vad hade du gjort?
  • versan

Jag hade ätit den 6 kuren & samtidigt ätit folsyra.
    och sen haft sex varje dag.
    hihi... det var så vi fick till våran lilla prinsessa.
    Lycka till.

• omni

Tack Folsyra äter jag + att jag även börjat äta zink... vet inte om zink funkar även för tjejer men det ska ju ha positiv effekt på killar och deras fertilitet iallafall Sex varje dag? Puh, hur ska man orka?
    Grattis till er lilla prinsessa!

• versan
    omni skrev 2009-08-05 20:48:35 följande:
    Tack Folsyra äter jag + att jag även börjat äta zink... vet inte om zink funkar även för tjejer men det ska ju ha positiv effekt på killar och deras fertilitet iallafall Sex varje dag? Puh, hur ska man orka? Grattis till er lilla prinsessa!
    Tack hon är alldeles Underbar efter 8års längtan (läs Försök)
    Hehehe... Ja det är inte lätt. haha...Har aldrig hört att sambon någonsin varken förr eller senare sagt att han har huvudvärk när man ska till att myyysa på kvällen och ha sex.
    På 1 månad så hade vi sex varje dag förutom 2 dagar.
    hahaha... sambon sa han hade skavsår. {#lang_emotions_cool}
    Ska ju erkänna att det var inte roligt att ha sex varje dag kändes som en plikt till slut.
    Tur vi kunde skämta om det.

Vi körde sex varje dag efter att vi läst en engelsk undersökning att det var lättaste sättet att bli gravid på.
    Så vi testade då det var sista Pergokuren för mig sedan skulle vi måsta gå över till sprutor.
    Så gissa om jag var överlycklig när strecket kom gravtestet 5 veckor senare.
  • omni

8 år?! Ja, då ligger vi i lä med våra 2 år! Hur orkade ni? Ibland känns det som att man ska gå under...

Nä, sex på beställning är ingen hit. Men vi kanske måste prova att köra varje dag ändå

• versan
    omni skrev 2009-08-05 21:51:53 följande:
    8 år?! Ja, då ligger vi i lä med våra 2 år! Hur orkade ni? Ibland känns det som att man ska gå under...Nä, sex på beställning är ingen hit. Men vi kanske måste prova att köra varje dag ändå
    En dag i taget! Näää man får släppa tankarna & försöka koncentrera sig på annat roligare.
    Hahaha... Och då menar jag inte sexet.
    För det var inte roligt att göra det varje dag -men det funkade för oss så jag kan rekomendera det.

Svar på tråden Äta 6:e pergokuren nu eller vänta, vad hade du gjort?