dendertina skrev 2009-08-07 16:50:10 följande:
Jahapp då har vi ytteligare en av familjelivs raketforskare i tråden... Jag vet alltså inte hur många jag upprepat samma sak som ÄVEN står i TS det vill säga: För mig får man gärna sjunga nationalsången och hissa flaggan UTAN ATT SMUTSA NER DEN PÅ FULA T-SHIRTAR. Det handlar för tiotusende gången INTE OM ATT VISA RESPEKT FÖR MÄNNISKOR FRÅN ANDRA KULTURER SOM BOR I SVERIGE DET HANDLAR OM VETT OCH ETIKETT OCH HUR MAN ANVÄNDER SYMBOLER. Tycker du att det är vördnadsfullt att ha svenska flaggan på fula smutsiga t-shirtar? Tycker du att det är vördnadsfullt att sjunga nationalsången från en raggarbil med groggen i ena näven och flaggan i den andra? Jag tycker INTE det och det är det som hela diskussionen handlar om. Hissa GÄRNA din flagga men håll reda på vilka koder som gäller, det vill säga flaggetikett. Idiot och idiot, den som visat sig både inkompetent att svara i en tråd på Familjeliv på ett vettigt sätt OCH dessutom helt inkapabel till att LÄSA trådstarten OCH de inlägg som trådstartaren gjort ses förmdligen som idioten. Vem som sedemera verkligen är idioten kan vi kanske låta andra bedöma? Lär dig att föra en saklig diskussion innan du ger dig på så svåra saker som att svara i en tråd så slipper andra slösa energi på din dumhet.
Jag tror att de där svaren beror på, att folk inte orkar läsa hela TS. Och tyvärr är det ju så, att nästan alltid när man läser inlägg om att man inte ska få ha svenska flaggan p.g.a. "respekt", så handlar det inte om respekt mot flaggan utan om respekt mot invandrarna... Ett väldigt märkligt sätt att tänka, det sistnämnda, för övrigt.