Inlägg från: Elijn |Visa alla inlägg
  • Elijn

Svenska flaggan på kläder - finns det något fulare, dessutom respektlöst!

Du kan ju inte mena att bara för att man bär en tröja som är i svenska flaggans färger är rasistiskt?
    Oftast säljs tröjorna i samband med VM i fotboll, och jag anser inget fel i att man vill ha det.. mina syskonbarn har varsin t-shirt i sverigefärger.
    Jag ser inget respektlöst bara för att man är svensk och vill ha en tröja som är gul och blå. Ska vi säga till invandrarna att dom är respektlösa mot oss när dom har färger eller flagga ifrån sina hemländer? Ska vi sluta sjunga nationalsången också? Herregud.. det finns invandrare som ja känner som tycker att många svenskar är urtöntiga när vi är rädda för att bära gult och blått och sjunga vår nationalsång på matcher och nationaldagen.. varför ska vi då skämmas och tycka att vi är rasistiska?

• Elijn
    dendertina skrev 2009-08-05 21:09:26 följande:
    Tycker att flaggan förlorar sitt symboliska och historiska värde när den används på detta äckliga sätt. Förr fanns regler om hur en flagga används, tanken att ha den på en t-shirt fanns knappast.
    Det handlar ju inte om att dom tar flaggan och syr om den till en t-shirt som det nästan låter som att du vill få det till. Jag fattar inte hur du menar att du tycker att det är respektlöst för att folk väljer att gå i gula och blåa t-shirtar!
    Att du tycker att det är fult är ju din åsikt, som fler säkert delar med dej som det alltid är om någonting, men just det här med att man inte respekterar sveriges kultur och historia som jag tycker att du driver liiiite väl långt!
Svar på tråden Svenska flaggan på kläder - finns det något fulare, dessutom respektlöst!