• Marre79

Arbetspraktik

Är det nån som har arbetspraktik genom arbetsförmedlingen?
    Fick ni fixa praktik själva eller hjälpte arbetsförmedlingen till?
    Hur gick ni tillväga och fick ni bra respons av "arbetsgivarna"?

• Svar på tråden Arbetspraktik
  • hannizen

Jag har fått praktik. Första mötet med henne sa jag att jag inte tänker gå som en zombie längre och att jag isåfall ville praktisera.
    Då sa hon att en praktik presis hade kommit in,ska praktisera på ett cafe ska börja den 10 augusti D.v.s Måndag! Snacka om att jag är nervös!! Har inte jobbat på två år!! Hoppas i alla fall det går bra för mig. Men du kan ju alltid söka praktik själv.

• Kristin24

Min man fixade precis sin praktik själv, som leder till jobb.
    Jag fick praktik genom KFG...men det funkade inte som planerat.

• Lyckliga jag2

Hejsan, jag sökte arbetspraktikplats för arbetsträning och ville söka själv för att göra något jag verkligen vill göra. Funkade kanon för mig och har idag fått fast anställning.

• hannizen

Lyckliga jag2 skrev 2009-08-06 17:33:27 följande:

Hejsan, jag sökte arbetspraktikplats för arbetsträning och ville söka själv för att göra något jag verkligen vill göra. Funkade kanon för mig och har idag fått fast anställning.
    Så det finns alltså en chans att få en fast anställning? Jag har tvekat väldigt mycket. Men det är väl det jag är ute efter.
  • Lyckliga jag2

Även om just det jobbet inte leder till något så är det ju i alla fall något. du kan ju alltid söka annat jobb samtidigt som du har praktiken, men det måste kännas tryggare i alla fall
    Min sambo har varit på sin praktikplats i ett år nu och har fått särskilt anställningsstöd nu i september så allt går.
    Lycka till

• Marre79

Men fixade ni platsen själva eller fixade af den till er? Gick ni bara in på stället och frågade efter praktik eller kände ni arbetsgivaren innan?

• Joico

Min första praktikplats fixade jag själv (på pappas jobb ) min andra har jag fått genom arbetsförmedlingen. Den ena ringde dom upp och frågade om dom var intresserade av en praktikst, så fick jag träffa chefen och dom andra. Min senaste praktikplats så hade företaget själva bett om en praktikant och det stod mellan mig och en till..

Marre79 skrev 2009-08-06 21:28:12 följande:
    Men fixade ni platsen själva eller fixade af den till er? Gick ni bara in på stället och frågade efter praktik eller kände ni arbetsgivaren innan?
  • hannizen
    Marre79 skrev 2009-08-06 21:28:12 följande:
    Arbetsgivaren hade bett arbetsförmedlingen om en praktikant,och då ringde hon upp honom. Jag träffade chefen,och nu är det bara till att hoppas att det går bra på måndag.
  • Lyckliga jag2

För min del så mailade jag ut till de jag var intresserade att jobba hos, kort och koncist. Så jag fixade mitt själv, min sambo fick hjälp av AF till sin praktik. Jag rekomenderar att kontakta dom själv, det är ju lättare att få något man själv vill ha och kan trivas med..

• Marre79

Tack för svar! Jag vill ju helst kontakta själv, men har lite svårt för att gå runt på arbetsplatserna och fråga. Men mejla kan man ju göra!

Svar på tråden Arbetspraktik