• Duddes mamma

Min 1åring trillade baklänges ur min säng

Sonen ramlade bakländes ur sängen och slog i huvudet i parkettgolvet. Det var 2 timmar sen och han äter och leker som vanligt. Han har inte feber.

Ska jag oroa mig?

Hur vanligt är det att 1åringar ramlar och slår i huvudet? Min son har precis börjat ta de första stapplande stegen och jag antar att det inte går att undvika att han ramlar då och då.

Hur gör ni andra om/ när era barn ramlar och slår sig?

• Svar på tråden Min 1åring trillade baklänges ur min säng
  • viseversa

Tror inte det är någon fara så länge han inte är slöoch kräks. Våran dotter ramlade ner i golvet från fotöljen när hon var ca ett. Hon fick en JÄTTE bula i huvudet och le såklart jätteledsen men det gick trots allt bra. tror inte du behöver oroa dig om han är som vanligt! Håll ett extra öga på honnom bara.

• Maggiepuh

Så länge barnet inte kräker och inte somnar inom 20 min så brukar det inte vara någon fara. Min son var vildare än vildast vid den åldern stog sig flera gånger dagligen och han såg misshandlad ut.

• Modin

Det är ingenfara.. Håll bara koll så han inte spyr men de brukar komma ganska så omgående..

Min son är 15 månader och han slår sig hela tiden.. Han klättrar upp på bord å sånt.. Har även trillat ner för trappan men de är ingen fara.. Så länge som inte spyr å sånt så är de lugnt.. Och eftersom att han leker så verkar han ju må bra.. Hade han vart slö och sånt så är de en annan sak..

Skulle du va orolig (vilket man är som mamma) så kan du ju ringa sjukvårdsupplyssningen.. 1177 och se va dom säger.. Men tror inte de är någon fara.

• regnbågspappan

ÅHHHHHH herregud har du inte hjälm på pojken.Trorjag ska ringa soc.
    Nää men seriöst mår han som vanligt är det ingen fara barn ramlar och slår huvud min va en riktigt idiot och slog kullerbyttor från våningsängen FLER än en gång haha..

• JLS

Som de andra säger håll uppsikt om barnet verkar slött eller kräks då hade jag åkt in till akuten för säkerhets skull men allt gick säkert finfint med lillgrabben.

Så lätt hänt när de är så rörliga, men läskigt är det! Tur att allt verkade gå bra med honom

♥ Älskade Julia ♥
  • FamiljenPeura

No panik no panik...

Min 1 åring är en riktig hulligan han ramlar HELA tiden! Både hemma och på dagis!
    Så länge han mår bra behöver du inte oroa dig.

Shit happens och det som inte dödar det härdar!

• Duddes mamma

Tack för snabba svar!
    Han verkar må hur bra som helst. Men man blir ju så orolig och ledsen. Jag vill ju skydda honom föstås och inte utsätta honom för sånt här.

Vilken hönsmamma man blir... Första barnet också. Men jag får nog vänja mig.

• Mom2006

Det är nog ingen fara. Min dotter har trillat ner många månger från olika saker och jag ringde sjukvårdsupplysningen och då sa de att om hon skrek direkt vid fallet och inte blev medvetslös vid fallet och att hon inte kräkte eller verkade ovanligt trött så är det ingen fara men att man ska hålla lite koll. Man kan se det på pupillen om det skulle vara något

• Mitza

Min lilla kille blev knuffad baklänges ur en lekställning på en lekplats när han var 1,5. Han trillade ner på marken och slog i huvudet. Skrek massor och när jag tog upp honom svimmade han i min famn. Jag försökte väcka honom, han kvicknade till, försvann igen och detta upprepades flera gånger.

Läkaren sa att det inte var någon fara.... Barnen tål tydligen mycket.jag var tveksam men han kvicknade till efter en stund och lekte som vanligt. Jag slutade inte skaka på länge kan jag säga och satt uppe den natten och kollade hans andning och varje timme väckte jag honom för att se att han inte var medvetslös. Men han hade klarat sig bra.

• Fenna
    Mom2006 skrev 2009-08-06 11:08:11 följande:
    Man kan se det på pupillen om det skulle vara något
    Ja, nar var son ramlade ner fran sangen undersokte de sa att pupillerna reagerade pa ljus. Jag ar en riktig honsmamma och ville fa honom kollad .
Svar på tråden Min 1åring trillade baklänges ur min säng