Ang dosen på metformin
Jag äter nu 1 tabl 3 gånger dagligen! Tror det är 5:e veckan jag äter nu och förra veckan mådde jag riktigt illa, tappade matlusten och fick ömma bröst.. Var så säker på att jag var gravid men så var ej fallet. Mår mycket bättre nu men äter inte speciellt mycket, men det gör ingenting även om jag är normalviktig! Jag har 1-2 extrakilon på kroppen som jag vill bli av med, för visst kan det hjälpa mig att bli gravid?
Hur som helst, jag undrar om man kan höja dosen? Kan jag äta tex 4 tabl om dagen?
Det kan säkert vara inbillning men det känns som att saker händer i kroppen, speciellt med tanke på att mina bröstvårtor har blivit mörkare och större, brösten har blivit fylligare och ömmar osv. Det måste ju bero på "kvinnliga hormoner"
Mitt problem är ju PCO och utebliven mens/äl och det är ju därför jag inte lyckas bli gravid. Metformin är den enda behandlingen jag får just i dagsläget, vad tror ni?
Hur länge åt ni metformin innan ni blev gravida?
Sen undrar jag också om det finns fler där ute som lider av utebliven mens/äl, hur blev ni gravida?
Hur bra är egentligen metformin?! Pergo funkade inte på mig!