• Anonym

Biverkningar av p-piller (YAZ)

Har ätit YAZ i en vecka nu och får FRUKTANSVÄRD huvudvärk efter att jag tagit dom. Har även fått jättemycket finnar i ansiktet, mest på kinderna, hakan och ner mot halsen..
    Pratade med min bm som sa att huvudvärken är en vanlig biverkning som KAN gå över om kanske en månad.
    Men finnarna då? Eftersom det gäller hormoner så känns det som att jag alltid kommer ha dom så länge jag äter dessa.
    Ska jag byta piller eller fortsätta i förhoppning om att dom går bort, likaså huvudvärken?
    Erfarenheter, tips?
    Kram!

• Svar på tråden Biverkningar av p-piller (YAZ)
  • Anonym

Jag skulle vänta tills du ätit dem i en månad. Det tar lite tid för kroppen att anpassa sig. Jag fick acne när jag började äta men det försvann sen. När jag slutade fick jag också acne första månaden men det försvann igen.

• isadora81

Att du får akne är väldigt konstigt eftersom akne kan botas mha p-piller och bl a yas räknas vara väldigt bra mot finnar.

• Anonym

Jag vet! Jag har hört rätt mycket bra om just YAZ, ang PMS och acne. Det är därför jag blir lite skraj... och jag som ska på semster om 1½ mån och träffa en söt kille!! :( Man vill ju inte se ut som en.. ja, jag vet inte vad, i ansiktet! :(

• Anonym (??)

Måste bara fråga, är "Yas" samma piller som Yasmine?

• Anonym

Ingen aning. Tror inte det! Nej, det är det nog inte....

• Anonym

Googla Yasmin survivors och sluta med Yaz sen. Skräckläsning.

• Anonym

Yaz är som sagt inte samma sak som Yasmin. Och jag tänker inte googla det för att sitta och skrämma upp mig själv och sen sluta med dessa p-piller. Det finns många p-piller som gett hemska biverkningar och to.m dödat många.
    Men som sagt... jag kan ju inte låta bli att gå över vägen för att det kanske kommer bilar....?

Svar på tråden Biverkningar av p-piller (YAZ)