Kan man få veta om rättegångar före??
Kan man på något vis få veta när en viss rättegång skall bli? (gäller Falun)
Hur isf?
Tacksam för svar!!
Kan man på något vis få veta när en viss rättegång skall bli? (gäller Falun)
Hur isf?
Tacksam för svar!!
det vet du ju bara när åklagaren väcks åtal och tingsrätten satt ut din till förhandling..... alltså fixat ett datum... du kan ringa till tingsrätten och kolla. Uppge den misstänkes personnummer eller målnr om du har det så får du datumet. Du hkan ringa anonymt.
Annars kan du kontaka åklagaren i fallet och fråga närn han/hon tror att rättegången kommer upp om det inte finns datum utsatt än. Namnet på vilken åklagare kan du få genom att ringa till åklagarmyndigheten
Har inte en aning om personnummer eller åklagare eller målnummer (vad är det?? var får man veta sådant??)..
Det är inte "min" förhandling, annars förmodar jag att jag skulle fått veta och slippa fråga var/hur man hittar dylika ting
Finns det alltså inte på någon sida att se vilka mål som ska komma upp?
anne h skrev 2009-08-07 19:58:55 följande:
Det finns en hemsida som talar om när målen kommer upp. Har du bara målnumret och aktuell tingsrätt kan du gå in på domstolsväsendets hemsida och kolla. Det publiceras ca två veckor innan målat tas upp till förhandling.
Här är ett exempel:
www.domstol.se/templates/DV_InfoPage____4447.aspx
anne h skrev 2009-08-08 20:59:42 följande:
Det är inte alla domstolar som lägger ut rättegångarna på nätet så hittar du inte det på TR:s sida så är det nog för att det inte finns.