• Tonx

Måste unga gnälla så förbannat?

Jag bara undrar. Tycker det är ett jäkla gnällande om fördomar hit och skitsnack dit. Jag tror det mesta bara är rena fantasifoster.
    Sen beror nog mycket på hur man är själv också, kanske ens egen framtoning som gör att folk reagerar negativt?
    Kanske man inte är så stor som man tror att man är?

• Svar på tråden Måste unga gnälla så förbannat?
  • Tonx
    Jeanette89 skrev 2009-08-06 21:19:39 följande:
    Mycket möjligt att allting beror på hur man själv är.Är ju många som blir så himla speciella och bättre än andra när de får barn.Unga som gamla dock.
    Ja, unga som gamla. Dock tycker jag ärligt att unga leder ligan då det kommer till gnäll.
  • Tonx
    Jeanette89 skrev 2009-08-06 21:30:42 följande:
    Precis, men det är det många inte tänker på, de bra blickarna.De tar bara åt sig av de dåliga.Jag trodde alla glodde på mig för att jag var för ung men började tänka om för ett tag sen och det är många som tittar och ler.Upplever inte alla blickar som negativa längre.
    Ja, tycker själv man får 99% positiva blickar och kommentarer Och då är jag inte bara ung med två ungar, jag har fullt i tatueringar, piercingar och grejer också. Nä, det mesta handlar om ens egen inställning.
  • Tonx
    Bonanza skrev 2009-08-06 21:31:10 följande:
    De allra flesta unga föräldrar som klagar på att de får skit verkar vara otroligt omogna och jag förstår varför folk reagerar på att de är föräldrar.Sen finns det SJÄLVKLART undantag, som med allt annat. Men det är ju bara att läsa här så ser man.
    Jo, jag menar ju det.
  • Tonx
    Jeanette89 skrev 2009-08-06 21:38:40 följande:
    Jo men det tror jag också, gör man sig utstött så blir man det.Det har jag märkt på förskolan nu att när jag ler och ser glad ut när jag kommer så hälsar de andra föräldrarna och småpratar lite.Smyger man längs väggarna eller är allmänt störig så är det klart folk ser negativt på en.
    Precis. Hur man är socialt spelar stor roll. Har aldrig haft problem med andra föräldrar på dagis etc.
    Och får man sura blickar av andra föräldrarna på dagis tex så brukar jag tänka att dom kanske själva är blyga? Har hänt flera gånger att folk är reserverade emot en men när man pratar med dom och deras barn så släpper det.
    Samma sak i lekparker, jag står inte i ett hörn och surar utan finns där andra föräldrar så går jag fram och pratar.
  • Tonx
    Jeanette89 skrev 2009-08-06 21:45:26 följande:
    Jag är väldigt blyg men har märkt att det lönar sig att försöka, det är egentligen inte många som dömer en.De föräldrar jag har träffat i lekparken och på dagis tycker bara att det är kul att man vill prata och att jag inte håller mig undan för att jag är så mycket yngre än de flesta i mitt område.
    Ja men precis Jag är rätt reserverad egentligen, även om folk inte tror det. Men som sagt, det lönar sig att vara öppen mot folk.
  • Tonx

Bebis Anna skrev 2009-08-08 08:11:32 följande:

Jag håller med om att de är mkt gnällande från vissa håll. Men jag tycker inte vi ska acceptera moral tanterna på bussen eller lekplatsen. Även fast man inte frågar om råd så kommer dom ändå " gör si" "gör så". Jag har svårt för såna tanter måste jag säga. Men de är bara o sätta dövörat till.förstår inte varför vissa tror och tycker att deras råd är bäst, och att yngre föräldrar måste ju bara få dom råden. Sen får män mer sällan såna kommentarer eller råd än vad kvinnor får. Hur schyssta är vi kvinnor mot varandra egentligen?
    En sån är jag faktist. Om jag ser att någon har problem med något så brukar jag ge tips på hur man kan göra. Allt hänger ju på hur man lägger fram det. Och jag vet att vissa har en översittarattityd, men det är inte bara vi yngre som får "råd" från dessa.
    Och ärligt talat så har jag själv stött på betydligt fler besserwissrar i 20-årsåldern än i 30-40 årsåldern.
    Alltid lika kul med en 20-årig mamma med en unge på sisådär 2-3 månader ställer sig och berättar hur jag som iaf varit mamma i 4 år ska göra.
Svar på tråden Måste unga gnälla så förbannat?