Inlägg från: Jeanette89 |Visa alla inlägg
  • Jeanette89

Måste unga gnälla så förbannat?

Mycket möjligt att allting beror på hur man själv är.
    Är ju många som blir så himla speciella och bättre än andra när de får barn.
    Unga som gamla dock.

• Jeanette89
    Tonx skrev 2009-08-06 21:21:23 följande:
    Ja, unga som gamla. Dock tycker jag ärligt att unga leder ligan då det kommer till gnäll.
    Hahah ja så är det nog faktiskt, vi kan vara ganska bra på att gnälla..
    Det kan iufs alla vara men unga föräldrar brukar tycka om att utmärka sig så att de får dåliga kommentarer och sneda blickar för att kunna klaga.
  • Jeanette89
    pussgurkan86 skrev 2009-08-06 21:27:32 följande:
    jag tror att dom som gnäller vill bara ha något att klaga på. skaffar man barn så får man faktiskt vara medveten om att är man ung och förälder så får man blickar på sig, både positiva och negativa.
    Precis, men det är det många inte tänker på, de bra blickarna.
    De tar bara åt sig av de dåliga.
    Jag trodde alla glodde på mig för att jag var för ung men började tänka om för ett tag sen och det är många som tittar och ler.
    Upplever inte alla blickar som negativa längre.
  • Jeanette89
    Tonx skrev 2009-08-06 21:33:17 följande:
    Ja, tycker själv man får 99% positiva blickar och kommentarer Och då är jag inte bara ung med två ungar, jag har fullt i tatueringar, piercingar och grejer också. Nä, det mesta handlar om ens egen inställning.
    Jo men det tror jag också, gör man sig utstött så blir man det.
    Det har jag märkt på förskolan nu att när jag ler och ser glad ut när jag kommer så hälsar de andra föräldrarna och småpratar lite.
    Smyger man längs väggarna eller är allmänt störig så är det klart folk ser negativt på en.
  • Jeanette89
    Tonx skrev 2009-08-06 21:41:55 följande:
    Precis. Hur man är socialt spelar stor roll. Har aldrig haft problem med andra föräldrar på dagis etc. Och får man sura blickar av andra föräldrarna på dagis tex så brukar jag tänka att dom kanske själva är blyga? Har hänt flera gånger att folk är reserverade emot en men när man pratar med dom och deras barn så släpper det.Samma sak i lekparker, jag står inte i ett hörn och surar utan finns där andra föräldrar så går jag fram och pratar.
    Jag är väldigt blyg men har märkt att det lönar sig att försöka, det är egentligen inte många som dömer en.
    De föräldrar jag har träffat i lekparken och på dagis tycker bara att det är kul att man vill prata och att jag inte håller mig undan för att jag är så mycket yngre än de flesta i mitt område.
Svar på tråden Måste unga gnälla så förbannat?