• mammamaj

Pris på Begagnad Emmaljunga ??

Hur mycket skulle ni betala för en begagnad Emmaljunga vagn. Vagnen måste ha click system så jag kan låna systers city korg. Om det inge ingår en hårdlift.

Om jag ställer frågan såhär:

Pris på en vagn från

- 05 ?
    - 06 ?
    - 07 ?
    - 08 ?

Hoppas på lite svar :)

♥ Snart fyra ♥
  • Svar på tråden Pris på Begagnad Emmaljunga ??
  • soda

Lättast är väl att kika runt lite på blocket och se på ett ungefär vad priserna på en sådan vagn du vill ha Pris skiljer ju en del på olika modeller osv.
    Tex så finns emmaljunga cerox från 2005 från ca 1000:- och uppåt på blocket. Och en vagn från 2005 är är ju faktiskt fem år gammal, så runt 1000-1500:- beroende på vilken vagn/tillbehör som är med.

Så vad jag skulle betala beror på vagnens skick, tillbehör osv

• yodi

det beror ju lite på vad som ingår också.
    jag köpte en emmaljunga duo edge begagnad förra året en 05 a, den gav vi 1500 för. men då hade den bara blivit använd i någon månad och var i jätte fint skick samt att det följde med mycket tillbehör.

men du kan nog hitta för allt mellan 1000-3000 kronors prisklassen.

• Inkalinka

Var runt och kollade mycket innan vi hittade vår Emmaljunga city cross. Vi betealde 3500 för en -07 med istortsett alla tillbehör. Knappt använd. Priserna ligger runt 500 kr för en -05 upp till 4500 kr för en -08. Håll koll....du kan göra riktigt "fynd".

• mammamaj

jo jag kollar varje dag

men tänkte väl mest vad som verkar vara rimligt... vissa sätter ju grymma priser.
    Men ett litet hum ha jag väl fått...

såg en 07a för 2900 vilket jag tyckte kändes lite mycket, en city cross. ev. att mjuklift ingick fast den vill ja ju ändå inte ha.

Eller så e de ja som e snål {#lang_emotions_tongue_out}

♥ Snart fyra ♥
  • Sirendes

Jag brukar tänka att nypriset halveras för varje år som går, så brukar jag själv "räkna ut" hur mycket jag kan tänka mig att betala för en begagnad vagn (eller sätta pris på blocket). Sedan spelar ju självklart skicket in också, är det en vagn som ser nästan oanvänd ut kan jag betala lite mer än så och ser den sliten ut påverkar det självklart rejält också.

• SmileyMalin
    mammamaj skrev 2009-08-07 22:35:55 följande:
    jo jag kollar varje dag men tänkte väl mest vad som verkar vara rimligt... vissa sätter ju grymma priser. Men ett litet hum ha jag väl fått... såg en 07a för 2900 vilket jag tyckte kändes lite mycket, en city cross. ev. att mjuklift ingick fast den vill ja ju ändå inte ha. Eller så e de ja som e snål
    jag köpte en city cross -07a för 2900:- i våras.
    Den var uttagen på hösten -07 och använd mindre än 1½ år av ett barn.
    Det tyckte jag var ett klipp!
    Fast då ingick i och för sig citykorg, skötväska och åkpåse och vagnen ser dessutom ut att vara helt oanvänd (förstår inte hur folk gör)!
  • EldHav

Köpte en EL City Cross sittvagn årsmodell 2005 idag. Lite använd, bra skick, ingick åkpåse. 450 kr.

• mammamaj
    EldHav skrev 2009-08-09 13:47:50 följande:
    Köpte en EL City Cross sittvagn årsmodell 2005 idag. Lite använd, bra skick, ingick åkpåse. 450 kr.
    KUNG !
    ♥ Snart fyra ♥
  • mammamaj

jodå det får man

sundsvall.

EldHav skrev 2009-08-10 14:49:03 följande:
    Får man fråga vart du bor?
    ♥ Snart fyra ♥
Svar på tråden Pris på Begagnad Emmaljunga ??