• Anonym (Vän)

Vad går han på?

En vän besökte mig inatt. Han var dels berusad och stank alkohol. Dock var det mer som inte stämde. Han pratade osammanhängande och växlade från ämne till ämne. Mitt i allt frågade han vem jag var och om jag fortfarande var jag. Han återkom hela tiden till att jag hatade honom och att han var en hemsk människa samt att jag är den enda som kan rädda honom.

Det knasiga är dock att han, trots att han var mycket berusad, fortfarande kunde stå, gå och föra sig. Imorse däremot mindes han inte ett smack. Allt var bara svart för honom. Så full var han inte att han borde fått sådan minneslucka.

Under vårt möte muttrade han också att han tagit surf och att han surfat. Jag, som inte alls är bevandrad i drogvärlden undrar självfallet vad detta är. Kan någon hjälpa mig med ett reda ut detta?

/Ledsen, besviken och orolig vän

• Svar på tråden Vad går han på?
  • Anonym

Kan va så att han tagit amfetamin (tjack) men försökte behärska sig å hålla sig lugn för att du inte skulle märka nåt?

• DreamBitch
    Anonym skrev 2009-08-10 14:31:35 följande:
    orkar inte läsa igenom alla svar du fått men jag tror han tagit amfetamin. Då kan man prata och prata och prata och tappa bort sig hela tiden, byta samtals ämne och glömma bort va man sagt och pratat om.
    Du måste vara väldigt ensam om att bli sådan på amfetamin. De allra flesta blir väldigt glada och fokuserade av just amfetamin och inte förvirrade och glömska.
    Framför allt får man inte minnesluckor på amfetamin så till TS:

Jag tror fortfarande att det är någon form av benzo.
  • Anonym

Nu tänkte jag lite fel här =)
    på Tjack blir man prat glad av och man pratar och pratar och pratar men om man försöker döja de kan dom bli lite seg! och det syns på ögen går inte att missa stora pupiller! Även att man kan börja göra nåt annat åka in i sin egna värld. och även att om han är nybörjare kan han tugga i hop käkarna mycket.

Och det är på hasch man glömmer bort sig och börjar lätt att skratta. han få väldiga skratt attaker.

• DreamBitch
    Anonym skrev 2009-08-10 15:01:26 följande:
    Nu tänkte jag lite fel här =) på Tjack blir man prat glad av och man pratar och pratar och pratar men om man försöker döja de kan dom bli lite seg! och det syns på ögen går inte att missa stora pupiller! Även att man kan börja göra nåt annat åka in i sin egna värld. och även att om han är nybörjare kan han tugga i hop käkarna mycket. Och det är på hasch man glömmer bort sig och börjar lätt att skratta. han få väldiga skratt attaker.
    Fast man blir inte seg om man försöker dölja det och stora pupiller får man mest bara på at:n.
    :)
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2009-08-10 14:53:33 följande:
    Du måste vara väldigt ensam om att bli sådan på amfetamin. De allra flesta blir väldigt glada och fokuserade av just amfetamin och inte förvirrade och glömska. Framför allt får man inte minnesluckor på amfetamin så till TS:Jag tror fortfarande att det är någon form av benzo.
    Du glömmer ju att alla är olika, det är skrämmande att så många drar allt över samma kant, alla blir inte lugna på hasch heller.
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2009-08-10 15:34:43 följande:
    Du glömmer ju att alla är olika, det är skrämmande att så många drar allt över samma kant, alla blir inte lugna på hasch heller.
    Har man gått så långt att man tar saker när man är hemma hos någon annan så kan man hantera det om man samtidigt försöker dölja sitt missbruk. På den punkten vet jag vad jag pratar om.
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2009-08-10 15:48:16 följande:
    Har man gått så långt att man tar saker när man är hemma hos någon annan så kan man hantera det om man samtidigt försöker dölja sitt missbruk. På den punkten vet jag vad jag pratar om.
    Alla kan inte hantera sitt missbruk för att dom gått länge på det.
    Och ja endel blir lite tillbacka dragen och försöker spela seg för att dom tagit nåt.

Ja stora pupiller av amfetamin och oftast rödsprängda ögon men de finns även nåt man her i ögonen (droppar) för att inte få rödsprängda ögon. kanske han hade rökt på innan och tog amfetamin inne på toan?

En drog har inte samma eftekt på alla människor, har du adhd kan du somna på amfetamin.
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2009-08-10 16:23:10 följande:
    Alla kan inte hantera sitt missbruk för att dom gått länge på det. Och ja endel blir lite tillbacka dragen och försöker spela seg för att dom tagit nåt. Ja stora pupiller av amfetamin och oftast rödsprängda ögon men de finns även nåt man her i ögonen (droppar) för att inte få rödsprängda ögon. kanske han hade rökt på innan och tog amfetamin inne på toan? En drog har inte samma eftekt på alla människor, har du adhd kan du somna på amfetamin.
    Haha, men nu tar du ju allt till extrema gränser. Om han skulle ha adhd så vet han nog om det och vet således även vad amfetamin skulle ge för effekt.
    Återigen blandar du ihop drogerna nu. Du får inte rödsprängda ögon av amfetamin och dropparna du pratar om kallas clear eyes och är inte lagliga i Sverige. (Var det iaf inte tidigare.)
    Och nej, du får inte stora pupiller av amfetamin. Om du tänker stå fast vid det argumentet vill jag ha en BRA källhänvisning till detta.
  • Anonym

Man får visst stora pupiller av amfetamin!
    och om man inte får det vill jag gärna ha källanvisningar till det av dig.
    Vet många som använder/använt denna drog och stora pupiller, har själv även testat denna drog.

Nää av hasch får man oftast rödsprängda ögon och droger är inte heller lagliga i sverige så som du säger att dropparna inte är det, men det finns att få tag i här i sverige det med =)

Jag skrev inte att han ha adhd utan att så reagerar en med adhd, att alla reagerar olika på en drog =)

• Chivasreal
    DreamBitch skrev 2009-08-10 13:23:59 följande:
    Kanske inte nödvändigtvis från hans mun men det borde ha luktat ganska rejält inne på toan om han skulle ha rökt där. Svårt att vädra bort en sådan lukt på så kort tid.Det är för övrigt alltid ett nöje att råka på dig. :)
    Jag är nog korkad när det gäller hasch å sånt för jag känner ingen lukt alls. Tack desamma :)
Svar på tråden Vad går han på?