unga föräldrar som går till soc
Haha alltså, det var väldigt underhållande hur folk blir som småbarn igen på denna tråden, mobbar varandra som ni gick i lågstadiet igen!
Låt mig bara klargöra några saker för er som tydligen inte har någon koll. JA, det är inte det smartaste att planera barn när ingen av föräldrarna har någon inkomst. Men, skulle man bli gravid, och beslutar sig för att behålla det tror knepig livssits så ska man väl självklart få hjälp om man behöver den? Det är det socialen är till för. Hjälpa folk som inte har någon annan utväg. Oavsett ålder, eller om de har barn eller inte!
Jag själv hoppade av gymnasiet i början på denna terminen för jag helt enkelt ville jobba för att kunna flytta hemifrån för att jag helt enkelt inte kan bo med någon av mina föräldrar. Jag var mycket väl medveten om att det skulle bli väldigt svårt att få jobb, med tanke på att jag inte har slutbetyg. Och att marknaden ser ut som den gör! Men jag söker ändå. Jag har nyligen "anmält" mig på soc för att kunna få lite hjälp tills jag får ett arbete, bland annat för jag är i stort behov av bostad och uppehälle, i med jag inte har någon som helst inkomst just nu! Sen att jag misstänker att jag är gravid nu, vad spelat det för roll? Så här såg mitt liv ut innan jag blev gravid. Har jag inte samma rätt som alla andra att skaffa barn för jag går på soc? Och de flesta går inte på socialen för att det är himla smidigt, men för det är sista utvägen! Tills de får rätt på sin inkomst, precis som jag! Så ni som inte har någon koll, ni känner inte ens dessa människorna så kanske ni borde hålla inne på era elaka kommentarer! ALLA som verkligen behöver hjälp, har rätt till hjälp!