• MyFine

Vattenskada??

Vi har parkettgolv i vardagsrummet, som alltid har varit lite "mjukt" vid ingången till rummet. Har inte tänkt så mycket på det, utan har trott att det har varit nån mjuk "matta" under. Men så för nån dag sen så märkte jag att det liksom hade fläkts upp lite parkett så det har blivit ett litet hål. Vi har inte haft nått ståendes där som kan göra att det har kunnat bli så (typ kruka eller så). Och så ligger ju vardagsrummet brevid toan.. Kan det vara vattenskada i golvet?? Golvet sviktar ju liksom när man går där.. Vad tror ni?

• Svar på tråden Vattenskada??
  • Lingonfia

Ring ditt försäkringsbolag, så skickar dom ut en skadereglerare och dom har en apparat? som kan hitta fukt i golv m.m

• MyFine

Okej.. Men om det är en vattenskada o det måste repareras.. Kan man bo kvar då? vi har ju en liten knatte på ett år så är o härjar överallt så jag antar att det blir mycket svårt att hålla honom borta..

• MyFine

Nån som vet? Om dom river upp hela golvet eller?

• Runguska

Vi har haft (har igen) vattenskada i badrummet. Nu är det i taket så det "drabbar" de ovanför eftersom det är deras golv. Det som kommer att hända för dem är i alla fall att de måste torka betongen i åtta veckor (minst) och under den tiden kommer de inte kunna använda badrummet. Hur det är i ett vardagsrum vet jag inte, men bor man i lägenhet är det inte ovanligt att man får flytta till en ersättningslägenhet om skadan är i ett "större" rum. Att man inte flyttar för badrummet beror på att det (hos oss) finns bad i källaren att använda.

• Runguska

Och, ja de kommer riva upp deras golv för att fixa de rör som är dåliga. Glömde säga det...

• MyFine

Wunderbar. Nåväl, värden var här med en sån mätningsgrej och det verkade väldigt koncentrerat till just det området där hålet var. Hoppas hoppas att dom int ebehöcer riva upp golvet..

Tack för alla svar!!

Svar på tråden Vattenskada??