Hej! Hade kalas för bara ett litet tag sen. Vi gjorde massa smörgåsar med roligt pålägg som vi skär ut i olika former (med hjälp av pepparkaksformer gick det lätt)! Och så hade vi små runda korvar med festliga matpinnar i. Grönskarsstavar i högar med dippor uppskattades också av gästerna till min lillas kalas. Och så obligatoriska chips och godis senare, så klart.
Min grabb är helt frälst i spindelmannen, så det fick temat vara. Han var överlycklig när han såg att allt i hela rummet var Spindelmannen :) På kalaset snackades det om Hulken, så jag fick höra att nästa år var det Hulken han skulle ha :) Handlade allt på kalaslagret.se, tycker de hade bäst priser på grejorna och frakten.
Så lekte vi lekar också, två stycken. Den ena var att man ska välta tomflaskor i plast på golvet med hjälp av ett par strumpebyxor och en apelsin (binder strumpan runt magen och låter ett ben hänga ner. I det benet stoppar man apelsinen, får bara använda mage/höfter för att nocka ner flaskorna). Väldigt uppskattat!
Och så en lek som lektes säkert 10 gånger. Jag hade bilder på fem djur som jag klistrade på vars två lappar. De var tio stycken på hans kalas, så jag hade klistrat fem djur (ett djur per två papper). Katt-katt, hund-hund, gris-gris, ko-ko, tupp-tupp. Alla fick vars en lapp som de skulle titta på själva men inte berätta för någon annan. Sen skulle de alla blunda och gå runt i rummet. När jag sa stopp var det dax att sätta igång och låta som det djuret som var på lappen, och hitta den andra som lät lika dant. Det blev mycket skratt kan du tro!
Hoppas det var lite hjälp! ha ett kul kalas!