Besittningsrätt
Vi ligger i en ytterst bitter skillsmässa. För att göra en lång historia kort så ser det ut så här: Jag begärde skillsmässa från min man eftersom han inte ville jobba eller ta körkort utan bara leva på mig. När jag begärt skillsmässa så skickar han ett sms där han berättar att han har knarkat hela tiden (amfetamin). Jag är i chock och kan inte fatta att jag inte märkt något. Jag trodde att han missbrukade tabletter och att han fått hjälp med det för 2,5 år sen. Men nu så är han jävligare än nånsin. Han har inte haft någon inkomst sen 5 maj så jag betalar allt. Vårt hus är till salu och han kommer väl in på behandling. Jag är inte intresserad av att tjäna pengar på vårt hus utan bara bli av med det och gå vidare. Han tror att han ska tjäna storkovan nu och bli av med kf-skulder som han skaffat bakom min rygg. Han säger nu att han vägrar att sälja huset under utgångspris som är 1895000 kr vi har lån på 1780000 kr och mäklaren tar mellan 45-50000 kr. Jag har varit i kontakt med advokat och hon säger att jag kan få besittningsrätt fram till försäljning och ut honom inom en vecka. Men kan jag sälja utan att han godkänner priset om jag har besittningsrätt? Ska prata med advokaten men jag glömde detta...
Någon kunnig?