• Knubbe12

Sängkläder till vagn?!

Tredje barnet och vet ändå inte vilka sängkläder jag ska satsa på till den kommande bebisens vagn...Vill inte börja använda åkpåsen redan från mitten av september, utan hade tänkt mig ett bäddset av något slag. Vi har en salig blandning av påslakan, örngott, kuddar osv, men tyvärr tycks allt vara i olika storlekar och ingenting matchar...;o)

Vad använder ni för kudde i er vagn (om ni använder kudde överhuvud taget...)? Har ni täcke eller påslakan med filt/bara filt/? Åkpåse?
    Vilken storlek på kudde och täcke ska man i så fall satsa på och vilka märken är säkrast? Hittade en kudde från Rätt Start och den borde ju vara ok ur säkerhetssynpunkt, eller?

• Svar på tråden Sängkläder till vagn?!
  • ender

Vi har köpt en kudde till vagn/vagga från babyland, sen har vi bäddat med fårskinnsfäll och en fleecefilt, senare blir det åkpåse.

• mammis12
    ender skrev 2009-08-07 20:34:14 följande:
    Vi har köpt en kudde till vagn/vagga från babyland, sen har vi bäddat med fårskinnsfäll och en fleecefilt, senare blir det åkpåse.
    samma här fast jag hade ingen kudde
  • mia maria

Jag har köpt en kudde på Babyproffsen.
    Har bf 11/9 o vill inte heller börja använda åkpåse redan då, så för min del blir det täcke+påslakan, samt ev filt om det behövs.
    Svårt att veta vädret i mitten av sept...

• Natlie

vi frågade på babyland och då sa dom att nu under augusti när det fortfarande e varmt ute ska man inte bädda för varmt för att då kan bebisen tro att den e tillbaka i livmodern å sluta andas? nån mer som hört nåt om det?

• mia maria
    Natlie skrev 2009-08-09 12:46:06 följande:
    vi frågade på babyland och då sa dom att nu under augusti när det fortfarande e varmt ute ska man inte bädda för varmt för att då kan bebisen tro att den e tillbaka i livmodern å sluta andas? nån mer som hört nåt om det?
    Ja, har nog hört nå't liknande. Men att de inte ska ha för varmt vet jag ju!
    Därför är det svårt att veta hur det är i september, kan ju vara varmt då med.
    Beror väl på hur man klär den lille oxå.
  • Sessilou

Våran lilla skrutt är beräknad till mitten av september.
    Vet inte alls egentligen hur man ska bädda.
    men vi har köpt en liten kudde som är en "vagnskudde" för nyfödda från www.annaaxel.se

Vi tänker inte bädda med täcke osv, utan tänker prova med filtar. I början kanske man bara har en lite tunnare filt, och sen en tjock fleecefilt och fleeceoverall på bebisen, innan man börjar med åkpåse.

men som sagt...jag vet inte vad som är rätt....är själv lite kluven i allt!

Less is more=)
  • sweetsandra

Kan tipsa om att www.minimundus.se har bra kuddar och täcken, till både vagn och spjälsäng, som är speciellt framtagna och säkra. Bra priser också och de är att lita på. Deras kudde för vagn ska vi ha i vagnen nu till vårt andra barn. Sen blir det nog bara filt/filtar (BF 20/8) i mjukliften.

Mamma till Vinga 070108 & bebis i magen BF 090820
  • sweetsandra

Kan tipsa om att www.minimundus.se har bra kuddar och täcken, till både vagn och spjälsäng, som är speciellt framtagna och säkra. Bra priser också och de är att lita på. Deras kudde för vagn ska vi ha i vagnen nu till vårt andra barn. Sen blir det nog bara filt/filtar (BF 20/8) i mjukliften.

Mamma till Vinga 070108 & bebis i magen BF 090820
Svar på tråden Sängkläder till vagn?!