Umgänge som man inte får veta att det är inställt
I helgen var det samma visa igen...
Det var pappans helg att ha dottern och det jag har begärt är att han ska höra av sig på onsdagen för att säga om umgänget blir av eller inte så att jag hinner planera och förbereda ev kläder som ska med. Han har inte ens hört av sig för att säga att det INTE blir av. Istället fick jag vackert tacka nej till ett 30-årskalas för min fosterbror och planera om hela helgen. Missförstå mig EJ, jag älskar att ha min dotter och har henne mer än gärna, men att ständigt behöva planera om eller aldrig kunna säkert planera någonting varannan helg börjar bli riktigt irriterande.
För 4 månader sedan blev jag less på detta och flyttade från staden vi alla bodde i till min hemstad då jag fick ett erbjudande om ett mkt bättre jobb. Då hade jag i 1½ år försökt få deras umgänge att flyta fastän vi bara bodde 15 min gångväg ifrån varandra. Trots närheten fanns alltid något roligare att göra och om hon, han eller någon av hennes halvsyskon var sjuka så ställde han in direkt för att han inte ville behöva ta hand om någon som var sjuk. Alltså så var jag den enda som hade henne genom alla sjukdomar och i snitt gissar jag att han haft henne ar 5:e eller 6/e helg. Ibland kunde det va oftare men det har även hänt att det gått 8 v mellan deras helger. Värst var nog helgen då han GLÖMDE att det var deras umgängeshelg...
Så... vad vill jag nu med det här. Någon som varit med om liknande situation? Någon som anar hur soc skulle säga om jag frågar dem om råd? Någon som har råd???
Jag är så less och frustrerad att jag funderar på att säga till honom (via sms då han vägrar ha kontakt på annat sätt) att det kanske vore bättre att vi ställde in allt umgänge tills han är redo och då kan han höra av sig och så försöker vi lösa det då... Är det för drastiskt?
Lillan är bara 3½ år så hon förstår som tur inte fullt ut men hon har redan hunnit fråga varför hon måste hälsa på pappa (som hon även börjat nämna som namn och säger istället pappa + förnamn till min kille). Det är bara en tidsfråga tills hon fattar att hon eg borde ha varit hos honom och undrar varför han ställt in...
Hjälp?!