• Anonym (nybliven mamma)

Söt bebis?

Är en nybliven mamma med en liten på 3 månader och jag har aldrig fått höra från någon att min lilla är en söt bebis. Börjar tycka mer och mer att jag måste ha ett fult barn då jag aldrig får höra komplimanger om min bebis.

Brukar ni kommentera era kompisars bebis utseende som tex att hon är söt?
    Jag brukar säga så när jag tycker att det är en söt bebis.

• Svar på tråden Söt bebis?
  • Anonym (1)

Nä, det är inte ofta jag hör att hon är söt. Förutom av mormor osv. Men jag vet att hon är söt. Hon är det vackraste som finns.

• Anonym

Bara om jag tycker det, annars undviker jag det :P

• KlasStures mamma

Jag säger att bebisen är söt även om jag inte tycker det. Har ie r för sig bara träffat på typ en bebis som inte var söt. De är ju söta allihopa =) Men min är ändå sötast i hela världen, oavsett vad andra tycker =)

• Anonym

Min lillrbror var inte en söt bebis. Våran pappas kompisar kallade honom för Onkel Fester..
    MEN nu när han är 25 är han jättesnygg och har alltid tjejer efter sig.

Vad jag vill säga är att kanske är hon inte så söt nu men det kan ändra sig.

• Mamma 0406

Jag tycker ALLA bebisar är söta, och det säger jag till deras stolta flöräldrar också.

När vår son var nästan nyfödd och vi fick besök av en väninna till mig sa hon: "Det är konstigt med pojkar, de är aldrig söta, de ser mest ut som små gubbar, flickor är mycket sötare!" Då blev jag ganska ledsen, hon kunde hellre sagt ingenting alls!

TS: Klart din bebis är söt, det är alla bebisar!

• Gravid2008

Jag säger det bara om jag tycker att den är söt (och det är ganska få som jag tycker är söta, är inte så förtjust i bebisar), som tur är tycker jag ju min dotter är söt! Får ofta höra det från andra, kul, men betyder inte så mycket.

• Anonym

Tänkte inte så mycket på det innan jag själv fick barn men nu med min snart 3 månaders så har jag fått höra av alla jag träffar att min lilla är så söt och vacker... Tom BM på förlossningen sa att det var en otroligt vacker bebis vi fått (med sugklockemärke och smått utdragen skalle), så tillslut började jag misstro folk - så jävla söt och vacker var han inte liksom... Sa de så för att han egentligen var defekt på nåt sätt?

Nu vet jag att han är det vackraste som finns - även då han skrynklar ihop ansiktet och gråter och skriker.
    Personligen tycker jag att det är ytterst få bebisar som är fula och det viktigaste är väl ändå vad du tycker bortsett från vad andra tycker. Tycker du att din bebis är fin och söt så har h*n det

• gbgumman

Tänk inte på det. Självklart är alla barn söta i sina föräldrars ögon. Min dotter fick vi inte heller höra att hon var söt, men å andra sidan har jag så här i efterhand kommit på att hon var nog inte så söt heller. Inte när hon kom och de första månaderna. Men sedan växte hon till sig och blev en sådan där liten charm knutte (sonen har jag fått höra att han är söt och det är han men charmig, nä inte det minsta ( om man inte räknar med det som han berättar hemma för oss då kan han säga jätte roliga saker men inte utåt då är han tyst och rätt tråkig.) Dottern är tvärt om. Idag när vi var ute så dansa hon och själ lille katt lille katt så folk bara måste fnissa (Hon har inte fyllt 2 ännu så det låter rätt kul) Du ska se att du får distans till dina tankar senare. Lycka till med ditt underbara barn.

• Anonym (1)

Jag säger nog att bebisar är söta fastän dom inte är det. För att vara snäll.

• Anonym (nybliven mamma)

Men jag känner att jag behöver få bekräftelse på att min bebis är söt och vill inte känna avundsjuka på alla andra som har fått söta bebisar...
    Dumheter att jag ens tänker så men kan inte rå för tankarna som poppar upp i mitt huvud. Känner mig så så sårbar nuförtiden...

Svar på tråden Söt bebis?