• Anonym (nybliven mamma)

Söt bebis?

Är en nybliven mamma med en liten på 3 månader och jag har aldrig fått höra från någon att min lilla är en söt bebis. Börjar tycka mer och mer att jag måste ha ett fult barn då jag aldrig får höra komplimanger om min bebis.

Brukar ni kommentera era kompisars bebis utseende som tex att hon är söt?
    Jag brukar säga så när jag tycker att det är en söt bebis.

• Svar på tråden Söt bebis?
  • Bellamella

Många nyfödda barn är nog inte så söta. Tror jag i alla fall... så din bebis är nog inget undantag och jag är övertygad om att hon är jättesöt. Komplimanger får hon snart!

• Anonym (emma)

Inte vet jag om mina var supersöta nu i efterhand när man kollar foton:D men för mig kommer de alltid vara underbara och fina och söta ändå:D men det finns nog bebisar som ej är söta,men det brukar bli bättre när de växer:) bra tröst lixom=)

• Anonym (nybliven mamma)

Känns skönt att läsa era inlägg...

• Anonym (bebisar ä söta)

tycker jag att en bebis är söt så säger jag det.
    I bland kan jag ge kommentarer som -vilka vackra/pigga ögon, -nätta söta små fingrar/fötter, vackert hår et.c varenda detalj är ett mirakel
    Alla barn är vackra vissa mer andra mindre.

• LindaJohansson81

Alltså jag avgudade mina barn och tyckte de var vackrast i världen när jag fått dem men nu när dem är 3 och 6 kan jag titta på bilderna av dem som bebisar och tänka " så söta var de faktiskt inte"

• LindaJohansson81
    LindaJohansson81 skrev 2009-08-07 21:40:45 följande:
    Alltså jag avgudade mina barn och tyckte de var vackrast i världen när jag fått dem men nu när dem är 3 och 6 kan jag titta på bilderna av dem som bebisar och tänka " så söta var de faktiskt inte"
    Nu tycker jag dock att de är sötaste och de underbaraste i världen.
  • Anonym

Jag säger nog bara att en bebis är söt om den verkligen är söt. Men de förändras ju så mycket med åren...

• Alexandra84

Har dina kompisar egna barn?
    Kanske är avundsjuka på ditt barn, hon är så uppenbart söt och dom känner att deras barn inte är lika söt som din dotter... därför säger dom hellre inget

Nej men skojar bara med dig
    Jag tror din dotter är jätte söt! Alla barn är fina, finns alltid nåt sött eller vackert på ett barn.

Jag personligen säger alltid att barnet är sött om jag möter en vän/bekant/släkting som fått barn.

~*~ Lycklig mamma till Hampus 051002, Julia 070905 och William 090414~*~
  • AnnelieTyresö

Om barnet är fult säger jag inte att det är sött.
    Känns så fel att ljuga om det.

• Strumpan08

Bebisar är inte så söta som nyfödda. Alla sa att hon var jättesöt i början, men nu börjar sanningen krypa fram. "Hon är såååå mycket sötare nu, i början såg hon mer ut som en alien faktiskt....". :-P

• Anonym

Bebisar är väldigt sällan söta från början. Det växer fram efter några månader.

• IsaW

Jag tycker alla bebisar är söta och gulliga med sin egen lilla charm! En del ser ju lite roliga ut (de flesta) men det är bara gulligt. Min egen lilla tjej på 4 månader är en sötnos med flera dubbelhakor och hår som ibland står rakt upp. Hennes ögon är underbara, särskilt när hon ler !

• VinterNoll2

Jag fick höra att min son var så vacker och söt då han föddes, själv tyckte jag att han såg ut som E.T. och det tycker jag många gånger ff... Iofs är ju E.T. ganska så söt
    På de flesta av våra foton på honom den första månaden ser han dock ut som en gammal gubbe, Benjamin Button typ *haha*

Men han är ändå min ögonsten, det har han alltid varit.

Svar på tråden Söt bebis?