• kroppknopp

Behandling för att få ägget att lossna (ej i samband med IVF)? Spruta?

Mitt AMH-värde är bra för min ålder så jag tror att anledningen till att jag inte blir gravid nu (har 1 barn) är att ägget inte lossnar. Jag har väldigt sparsam mens, så lite att det räcker med lite papper i trosorna samt endast ca 4 dagar. Jag har varit på VUL många gånger i samband med Äl och gyn ser ägg. DOck har ingen kollat om jag verkligen ägglossar. Vid IVF får man väl en ägglossningsspruta? Kan man inte få det vid ett "vanligt försökt hemma" också? Eller någon annan behadling?
    För Pergotime hjälper väl inte ägget att lossna??

• Svar på tråden Behandling för att få ägget att lossna (ej i samband med IVF)? Spruta?
  • Blåbär10

Jag har läst att någon fått Ovitrelle-spruta även om de inte genomgick ivf så det ska inte vara något hinder. Pergotime ger väl bara fler ägg egentligen..... Man kan ju ta progesteronprov ett visst antal dagar efter ÄL för att se att ägget verkligen har släppt. Lycka till!

• Moncabang

Pergotime hjälpte mig att ägglossa iaf. =)

• Cat79

Jag fick ta ovitrelle-spruta en gång av alla mina pergotime-kurer o detta för att ägget ska lossna. Man får även ägglossn.spruta när man använder sprutbehandlingar som ex gonal f innan det blir IVF. Lycka till

• Apolline

Jo det kan du, jag fick pregnyl utskrivet att ta inför insemination. Sprutan ska få ägget att lossa efter 36 timmar.

Svar på tråden Behandling för att få ägget att lossna (ej i samband med IVF)? Spruta?