vatten eller fläkt?
vilken kylning föredrar ni av processorn?
vilken kylning föredrar ni av processorn?
Nog fel ställe att fråga det på. Tveksamt ens en handfull av FL's användare ens har sett vattenkylning på bild.
Prova här istället www.sweclockers.com
Ville bara se vad allmännheten tycker om vattenkylning :D
Det kanske till och med finns någon som använder slutna chassin med fläns kylning?
Frågar man de flesta på FL vet de knappt vad ett datorchassi är.
Vattenkylning är så himla 2000-02, lika så chassimoddning.
Jag vet ingen som längre kör med vattenkylning.
Flytande kväve självklart. ;)
www.custompc.co.uk/features/604773/video-6ghz-plus-overclocking-the-e8600-with-liquid-nitrogen.html
Jag köpte Zalmans Reserator-1 samma år som den var ny. Köptes billigt på kylning.com för 1799 eller liknande, de hade kampanj på den som introduktion. Det var störskön, den var väldigt tyst o jag satte en musmatta under foten för att dämpa ett litet vibrationsljud som fanns. Det här var innan det fanns så värst bra CPU-kylning som samtidigt var tyst.
Idag använder jag inte min reserator då den tar för stor plats och nu har jag en sådan Noctua grejja som väger typ ett kilo och har en ljusbrun fläkt på sig. Den är typ lika tyst som reseratorn i mitt ljudisoerade case. Så nä, vettenkylning är inget för mig längre men det var kul att prova. Rekomaenderar folk att testa.
R Franklin skrev 2009-08-08 10:18:56 följande:
Personligen föredra jag helt klart fläkt - fast iofs brukar jag skippa CPU-kylarens fläkt och köra det mesta passivt, räcker gott med 1-2st 120mm fläktar om man inte har en oerhört effekthungrande maskin. Kör i dagsläget 4 burkar passivt utan problem och ljudnivån är obefintlig.
kallt vatten på handlederna!