Inlägg från: Liten Mjau |Visa alla inlägg
  • Liten Mjau

till dagis

tofflor skiter vi i, barn springer oftast barfota på dagis ändå... Men ytterkläder som är bra att leka i. Tänk att overaller blir super skitiga på dagis så det kan vara bra att ha en på dagis och en hemma.

Min dotter börjar på måndag så jag förstår dina tankar.

• Liten Mjau

Ett par ombyten i fall han blir blöt eller kissar/bajsar igenom. Typ tröja, byxor och strumpor.
    Ha en overall hemma och en på dagis, det räcker. Köp ett vanligt regnställ, gärna i en storlek över så han kan dra byxorna över overallen när det är som blötast/slaskigast.
    När det kommer till skor så vinterkängor är bra men om det är slaskigt så är fodrade gummistövlar/allvädersstövlar perfekta.
    Själva bor vi på västkusten och här är slaskigt hela vintern så här blir det mycket vattentäta kläder

• Liten Mjau
    Viktorsmamma skrev 2009-08-09 13:36:57 följande:
    ja nu har jag budat på en overall till reserv på tradera. se om man vinner den. budade även där och vann oanvända vantar + skor för 108kr med frakt:Dtradera is the shit!
    Japp radera är grymt! I morgon bär det av till dagis för första gången Lite nervöst
  • Liten Mjau
    Viktorsmamma skrev 2009-08-09 18:06:14 följande:
    ojoj.. hur gammal är barnet? berätta hur de går för er^^
    Idag var andra dagen och det går super. Idag behövdes regnkläder och ett byxombyte eftersom hon fick in vatten i regnbyxorna Hon tycker det är så roligt med alla leksaker och alla barnen. I morgon ska hon äta där, det ska bli spännande.
    Hon är 16 månader.
Svar på tråden till dagis