• Mollemupp

Babytravel Milano

Nån som testat denna vagn? Fördelar/Nackdelar?

Funderar på en sån till min 1-åring.

• Svar på tråden Babytravel Milano
  • frollan

Funderar gör jag med fast till min 6månaders. Verkar inte vara någon här inne som vet något om den, den är kanske för ny.

Har för mig att den kostade 2600:- på babyproffsen men såg någonstans att den kostade över 3000:- vad har du sett för pris på?

• VoA

funderar oxå på en milano.. men de verkar inte vara så många som har de.. eftersom ingen har svarat på nästan någon tråd som ligger ute..

Den ser ju väldigt fin ut!! Sen hittade jag en blogg och hon hade en sån vagn.. Känns som de blir en sån för vår del =)

• frollan

Vi sålde singen och åkte och köpte en milano, sonen somna direkt i vagnen och sov gott i 2 tim medans jag gjorde stan det var ett bra betyg och mamma och pappa är så nöjda redan... :D

• VoA
    frollan skrev 2009-08-16 06:10:52 följande:
    Vi sålde singen och åkte och köpte en milano, sonen somna direkt i vagnen och sov gott i 2 tim medans jag gjorde stan det var ett bra betyg och mamma och pappa är så nöjda redan... :D
    åh vad bra!! det låter ju toppen! Den e lätt o köra och så? läste någonstans att den hade tippat med ett barn i för att den va så ostabil.. Nått du har känt av?
  • frollan

Ok, nej det har jag inte kännt. den är absolut inte lika ostabil som 3hjulingarna men man ska ju alltid ha uppsikt och ta det lugnt med vagnen

Vi är kanonnöjda och den är superlätt!!

• VoA

å vad bra! det låter kanon! tack för dina svar! tror inte heller de e så stor risk att den välter. som du sa man ska ju ha uppsikt! :D

• VoA

förresten. hade du en brio sing innan? för vårt val står nämligen mellan brio sing och milano..

• frollan
    VoA skrev 2009-08-16 14:45:47 följande:
    förresten. hade du en brio sing innan? för vårt val står nämligen mellan brio sing och milano..
    Jajjamen, vi hade en sing innan och om jag skulle få råda så köp inte den. Milanon är mkt bättre änsålänge. Singens sittdel har varken fullt sitt eller liggläge och det tycker jag är så viktigt, min son älskar att sova i vagnen men på singen så gick det knappt då han satt som en vikt kuvert hehe, men på milanon så är det så smidigt att bara fälla ner han när han e trött. Singens suflett är så minimal att all blåst och snö kommer in medmeramedmera...

Singen är 10cm bredare på bakhjulen och mycket knöligare att fälla ihop. Lycka till!
  • VoA

Okej!! åå du anar inte hur lättad jag bli =)
    Detta med barnvagn är ju inte de lättaste.. Men de e ju sköt att höra från en som har haft/har de jag har tittat på! Ha det så bra med milanon! och tack för all hjälp

• zeIda

Funderar också på en milano, har en emmljunga city cross nu. Men har hört att milano'n är lite liten att man bara kan ha den tills barnet är ca 1,5 år sen blir den nästan för liten, något du känner att den är ?? Så rädd att man gör bort sig när man byter från en emmaljunga till den.. Och så undrar jag hur den är att köra i snö, de verkar de inte vara någon som vet något om...

Så svårt de här med barnvagnar de är ju verkligen en djungel!

• Viktorsmamma

vi har en milano!! =)

den är bra, lätt enkel att vända sittdel, lätt att fälla ihop, tom svaga jag orkar den in i bilen!

något ni vill veta om den speciellt? vi har iofs bara haft den i 2månader men kanske kan hjälpa!

Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma

den tar väl upp till 25kg har jag för mig, iofs är den liten, men inte i jämförelse med sulkys:P

sonen trivs i den, han sitter bra, alltid somnat bra i den. + så tar den liten plats på buss så man kan få plats =)

Viktor 26/10-08
  • VoA

det låter bra.! ska försöka ta mig till babyproffsen och kolla.. Här i uppsala finns de ingen babyproffsen! SUPERDÅLIGT! men ska nog ta mig dessa 7 mil för att se den..

Men på vissa bilder ser de ut som att de inte finns någon plats till bena.. stämmer det? ser ut som att de typ bara är 10 cm ner.. då menar jag inget fotstöd eller vad man säger.. hmm svårt att förklara men ni kanske fattar :P

• Mollyland

Jag har haft den och jag tycker den har varit bra. Vi ska precis sälja vår nu för vi har dubbla vagnar. Ang fotstödet så finns det där, man kan fälla upp det eller ha det nere så benen hänger ner, som de sitter på en stol, eller då ta upp det som en fotpall.

Bra med olika rygglägen, och massor av plus för sufletten som går att fälla nästan runt hela vagnen så det blir som en liten kokong. Min dotter gillar att sova och inte behöva ha en filt el liknande som man måste hänga för de flesta vagnar.

Mycket bra och lättkörd. Mycket utrymme under och superenkel att fälla.

• Mullepop

jag har en, och jag är supernöjd

Fördelar: lätt och smidig när man väl lärt sig tekniken, går att fixera framhjulen om man vill, kan reglera ryggstöd och handtag. bra förvaring under, mycket bra suflett! reglerbart sån där.. *hjärnsläpp..* som gör att barnet inte trillar ut.. den de vilar mot om de lutar sig framåt <--Den är hög och bra.

Nackdelar: fotstödet är för kort tycker jag. Att man kan vinkla det upp tycker jag inte tar bort problemet..  Jag kan tänka mig att den relativt snabbt blir för smal .. så att den bara räcker till 1½ år som någon skrev känns inte helt orimligt.

Mitt barn är 8 mån och trivs än så länge kanon =)
    men har en åkpåse som inte riktigt passar med selen i vagnen,, så jag undrar vilken åkpåse har ni? (kanske borde stata ny tråd för den frågan) ...

• Lisa87a

Hej!
    Hittade den här gamla tråden som jag tänkte blåsa liv i..
    jag är sugen på en ny vagn och har kikat lite på Milanon. Nu lär ni ju haft era ett tag :)
    Berätta- hur var den? Är det värt att köpa en sån? Tacksam för svar...

Svar på tråden Babytravel Milano