• eyry

Dåliga betyg?

Håller på att läsa klart gymnasiet ( två veckor kvar) som det ser ut nu så hinner jag ej få klart två kurser ( läser på distans) och får då två IG i mitt betyg.
    jag har annars inte så dåliga betyg, men jag mår dåligt över detta, då jag alltid varit duktig och allt det där.

är just nu arbetslös och har bara någon månad kvar till förlossningen, så det känns ganska trist att man får IG trots att man inte gör något på dagarna.

hur har ni det med betygen?

kan man läsa någon kurs senare med ig? jag tycker detta är jobbigt då jag tycker det är onödigt med IG men är ju så trött och omotiverad, samt har alldeles för mycket kvar , bla ett stort prov och massa "stora" inlämningsuppgifter. är det dåligt med två ig?

• Svar på tråden Dåliga betyg?
  • Annelie81

Jag läste om en mattekurs på komvux...från IG till G eller vad man nu vill läsa upp till....men det kan man göra!

• Annelie81

Jag läste om en mattekurs på komvux...från IG till G eller vad man nu vill läsa upp till....men det kan man göra! Finn ju kvällskurser, sen kan man läsa mycket hemma och lämna in uppgifter, säkert olika men du kan ju höra efter!!

• Sunray

Hoppa av kurserna. Kolla med din syo eller ring dit omgående. När jag pluggade på komvux var det så att man kunde välja bort de betygen på någotvis så de inte står med i betygen och inte kan räknas till.
    Så om jag vore du så hoppa av, kolla upp det för det är bättre att inte få med kurserna i betyget.
    Även om du hoppar av så kan de nog inte kräva tillbaka om du har svuxa eller så..

• Sunray

Och sen kan du ju tenta upp dem efter sommaren..
    Ring och kolla, berätta din situation..

• Poena

Prata med läraren så kanske du kan få lite uppskov med inlämningar å så? De brukar ju inte vara helt omöjliga att resonera med om du förklarar som det är..

• Meli

Ta det lungt, Komvux finns!

Kram

• Nahla

Jag gjorde precis idag ett kurs prov i kursen arbetsmiljö och säkerhet som jag hade fått ett IG i av någon konstig anledning som inte ens läraren visste tror jag..denna lärare slutade av ännu en konstig anleding och jag fick skriva ett kursprov idag och fick betyget MVG istället.. =O) Du kan väl läsa upp betyget sen på Komvux..! Lycka till!

Svar på tråden Dåliga betyg?