• CloudBerry the 1st

Bär din dotter(som är under 10 år) bikini eller baddräkt?

Du som köper bikini eller baddräkt till din dotter, WHY? Jag tycker det är idiotiskt att småtjejer bär vuxenplagg som har till syfte att dölja bröst.

Haha, nej min blogg är inget för dig: cloudberry1st.devote.se/
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bär din dotter(som är under 10 år) bikini eller baddräkt?
  • CloudBerry the 1st
    LillaLinan skrev 2009-08-09 17:55:25 följande:
    så man har bara överdelar på flickor för att de skulle ha brösr?? fattar inte riktigt...kan hålla med om att bh för barn är avsmakligt men baddräkt/bikini på stranden. Varför inte?
    Bh för barn är lika vidrigt som bikiniöverdelar. Ingen större skillnad förrutom att den ena används inomhus och den andra utomhus.
    Haha, nej min blogg är inget för dig: cloudberry1st.devote.se/
  • LillaLinan

CloudBerry the 1st skrev 2009-08-09 18:06:08 följande:

Min äldre dotter har haft enbart fotbollsshorts på sig hela semestern. Och jo det är samma sak, småtjejer borde också ha rätt att få klä sig bekvämt istället för gulligt och fint.
    men vem säger att det är bekvämt att klä sig i fotbollsshorts? varför kan man inte bara acceptera att alla är olika...somliga (såväl killar som tjejer) trivs i klänningar och höga klackar medan somliga gillar stora, pösiga kläder. så är det ju genom hela livet. Varför får man inte vara fin och gullig som tjej utan att det finns de som dömer? Måste man vara som pojknormen för att bli accepterad?
  • SatuSv

Min dotter har baddräkt när vi är o badar, nångång t-shirt bara. Men aldrig att jag ens skulle ta på bikini,förstår inte varför man sätter på små tjejer bikini..

• murreior

Min tös använder baddräkt eller bikini trosor om vi är i badhus. Ute badar hon naken. ( hon är iofs bara 1år)

• BästaBellaBus

Om ett barn springer omkring i badshorts och tycker att en bikini-överdel är sött till, ska hon inte få bära det då?

• LillaLinan
    SatuSv skrev 2009-08-09 18:12:06 följande:
    Min dotter har baddräkt när vi är o badar, nångång t-shirt bara. Men aldrig att jag ens skulle ta på bikini,förstår inte varför man sätter på små tjejer bikini..
    Måste ärligt säga att jag inte ens hade den blekaste aning att det fanns de som retade sig på att man hade på sina flickor bikni. Jag köpte det som fanns till min flicka när värmen slog till och vi va på resa. Det blev en liten bikini...nu mår jag nästan illa när jag förstår att folk ser ngt sexuellt i småflickor i badkläder!
  • Inka Silver

Vad är alternativet? Att hon badar näck? Mina döttrar har bikini och baddräkt allihopa, utom de under 2 år.

• Spartacus

min dotter är bara 1,5 men hon använder bara badbyxor..

jag använde själv bara badbyxor tills jag var en 8-9 i alla fall,
    och det är ju betydligt bekvämare än en heldräkt.
    inte så att man hade nåt att dölja i den åldern.

förstår dock att klimatet är tuffare nu, och har tjejkompisarna bikini/baddräkt kommer säkerligen min dotter också vilja ha det och vad gör man åt det? säger nej för ens egen skull?

njaee... hoppar gärna bikini till henne innan tonåren men det är klart hon kan få en baddräkt när hon känner att byxorna inte håller måttet

det är bara när dom trär på minismå bikinis till dom minismå byxorna på 2-åringar som jag kräks mest, varför liksom? dom åker upp över ryggen och det ser fruktansvärt obekvämt ut!

• Spartacus

ska läggas till att alla inte väntar tills 10-årsåldern med att bli pubertala eller åtminstonde får en självinsikt som gör det pinigt att känna sig för naken,
    är ju då upp till varje förälder att agera men baddräkt ser jag absolut inget fel i!

• annca

Baddräkt eller bara bikinibyxorna. Överdelen ligger i lådan, för varken hon eller vi tycker det är nåt behövligt.
    Baddräkten skyddar ju dock lite mot solen.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Bär din dotter(som är under 10 år) bikini eller baddräkt?