• FruStolpe

Finns det nån frisär här som kan ge mig ett svar!

Dotterns hår växer framåt...hon har ingen bena. Har haft pannlugg tidigare då detta var enklast p.g.a håret Nu har vi sparat pannluggen då hennes hår växer så fort, en par veckor och sen hängde håret i ögonen på henne. Men nu måste hon ha en lite tofs i det som var panlugg tidigare för att håret växer framåt och hänger i ögonen, hade ju tänkt mig att jag lägger det bakom öronen sen då det är tillräckligt långt. Har försökt men det faller bara fram hela tiden och dottern blir lika irriterad som när pannluggen var för lång.
    HUR ska vi få en , t.ex mitt bena, så håret kunde hållas bakom öronen. Hon är drygt 2 år så det är ju inte det lättaste att få henne att sitta still när jag ska kamma och fixa. Men är det så man gör, kamma, kamma, kamma...eller?

• Svar på tråden Finns det nån frisär här som kan ge mig ett svar!
  • paloma84

Ja, alltså... först så har ju varje hår sin egen växt riktning och som påverkar mycket av vart och om det finns virvlar.
    Virvelriktningarna är ju omöjliga att ändra, men...Som nu så växer din dotters överhår rakt fram (precis som vår dotter) och då skulle jag kolla i hennes bakhuvud.

Har hon några virvlar?
    Isåfall åt vilket håll?

Nu när jag pratar riktningar här nedan, så berättar jag som om hon skulle sitta i en frisörstol, alltså jag ser henne bakifrån.

Ex, vår dotter har en virvel på vänster sida i bakhuvudet, som även växt riktningen går medsols. Då har jag försökt att lägga benan på hennes vänstra sida, så håret går åt rätt håll. Då har man ju en bra chans att kunna skapa en bena.

Så nu har vi fått till en bena där. Problemet ligger nu att få håret på dotterns högra sida att falla och växa till höger, då det helst vill ligga rakt fram eller mot mitten..

Men det är bara att fortsätta och förtsätta, för sen ligger det åt ett håll, så blir håret längre, alltså tyngre och förhoppningsvis kan riktningen ändras något.

Ha ha, oj... Förstår du nått?? =)

• FruStolpe
    paloma84 skrev 2009-08-09 19:35:52 följande:
    Ja, alltså... först så har ju varje hår sin egen växt riktning och som påverkar mycket av vart och om det finns virvlar. Virvelriktningarna är ju omöjliga att ändra, men...Som nu så växer din dotters överhår rakt fram (precis som vår dotter) och då skulle jag kolla i hennes bakhuvud. Har hon några virvlar? Isåfall åt vilket håll? Nu när jag pratar riktningar här nedan, så berättar jag som om hon skulle sitta i en frisörstol, alltså jag ser henne bakifrån. Ex, vår dotter har en virvel på vänster sida i bakhuvudet, som även växt riktningen går medsols. Då har jag försökt att lägga benan på hennes vänstra sida, så håret går åt rätt håll. Då har man ju en bra chans att kunna skapa en bena. Så nu har vi fått till en bena där. Problemet ligger nu att få håret på dotterns högra sida att falla och växa till höger, då det helst vill ligga rakt fram eller mot mitten.. Men det är bara att fortsätta och förtsätta, för sen ligger det åt ett håll, så blir håret längre, alltså tyngre och förhoppningsvis kan riktningen ändras något. Ha ha, oj... Förstår du nått?? =)
    Tack för ditt svar!
    Förstår precis....tror jag!
    Hon har en virvel bak i mitten, så då borde väl vi försöka oss på mittbena då, eller?
  • paloma84
    FruStolpe skrev 2009-08-09 19:50:03 följande:
    Tack för ditt svar! Förstår precis....tror jag! Hon har en virvel bak i mitten, så då borde väl vi försöka oss på mittbena då, eller?
    Antingen kör ni i mitten eller så kollar ni åt vilket håll virveln går åt.
    Och säger vi att den är i mitten och går medsols, så kan ju en bena på hennes vänstra sida också kanske gå... Det beror på hur den ligger..

Vi har svårt för dotterns hår vill växa som en mohikan + att det växer mot näsan vid hårfästet med en jätte virvel mitt i pannan som blir som en lock där... Nä, så jag vet inte hur vi ska göra.. ha ha
    Jag har grämt mig över hennes hår sen hon föddes..ha ha
    - Vilken frisyr ska hon ha, har jag sagt förtvivlat. =D
  • FruStolpe
    paloma84 skrev 2009-08-09 20:00:01 följande:
    Antingen kör ni i mitten eller så kollar ni åt vilket håll virveln går åt. Och säger vi att den är i mitten och går medsols, så kan ju en bena på hennes vänstra sida också kanske gå... Det beror på hur den ligger.. Vi har svårt för dotterns hår vill växa som en mohikan + att det växer mot näsan vid hårfästet med en jätte virvel mitt i pannan som blir som en lock där... Nä, så jag vet inte hur vi ska göra.. ha ha Jag har grämt mig över hennes hår sen hon föddes..ha ha - Vilken frisyr ska hon ha, har jag sagt förtvivlat. =D
    Haha! Jag var så stolt över dotterns hår när hon föddes. Låååååångt, tjockt svart hår hade hon. Sönerna var skalliga så, och från min sida av släkten är hon den enda som vi vet om som haft hår...och så mycket hår dessutom.
    Men sen, blev det ju långt och vi 8månader var jag tvungen att ta henne till en riktigt frisör(hade klippt själv hemma före det), då fungerade det bäst med pannlugg tyckte vi. Men sedan märkte vi ju att pannlugg är dumt då jag varannanvecka fick klippa själv på det iaf.

Men jag ska kolla närmare ännu på håret bara hon kommer hem...är med sin pappa i stan hos farmor och farfar. Så ska vi se vad vi får till!
Svar på tråden Finns det nån frisär här som kan ge mig ett svar!