helt hopplöst att knyta tricot slen!
jag tycker det blir för slappt när jag knyter men jag törs inte knyta hårdare! Känns som att jag ska kväva lillan... Hur hårt måste man knyta för att dom inte ska "bara hänga" i sjalen?
jag tycker det blir för slappt när jag knyter men jag törs inte knyta hårdare! Känns som att jag ska kväva lillan... Hur hårt måste man knyta för att dom inte ska "bara hänga" i sjalen?
Man får knyta den ganska hårt för att den ska bli kvar på plats. Tar några gånger innan man får till det perfekt. Prova dig fram tills det känns bra.
Ett generellt råd är att man ska knyta betydligt hårdare än vad man tror.
När bebisen sitter i sjalen ska han/hon inte gunga och slänga utan sitta så gott som tstilla även om du springer uppför nerför trappor. Typ.
När jag knyter på mig min trikåsjal så knyter jag den fortfarande riktigt tajt på kroppen...trots att han är en snart 7-kilos klump på 3 månader drygt, så börjar ju bli större. Har burit i "groda" hela tiden. Rumpan hamnar en liten bit ovanför min navel och hans huvud strax under min haka. Kan lätt pussa honom på hjässan genom att bara luta mitt huvud ner en anings.
en riktlinje är att du ska få ner din arm mellan sjalen och dig själv, inte mer
Du kan ofta "strama åt" i efterhand genom att knyta upp, hålla i tåtarna, håll tåtarna uppåt taket och "skaka" kroppen samtidigt som du drar i tåtarna, då spänner du till lite. känns det läskigt första gången så gör det i sängen