• Mumzzan

Brio Sing

Håller på att kolla upp vagnar och är sugen på en vagn med svängbara framhjul. Har tittat på brio sing men om man tittar på blocket så är det massor av såna vagnar till salu för en hyfsat billig peng (-08:or) och dom är alltid knappt använda. Jag kan inte låta bli att undra varför man säljer en vagn där liggdelen knappt är använd och sittdelen är helt ny.
    Ni som har erfarenhet av brio sing.. Vad är problemet?? :)
    Tar gärna emot andra tips på bra vagnar med svängbara framhjul.

• Svar på tråden Brio Sing
  • Sazee

jag köpte en brio sing -08a igår :) verkar inte vara något fel alls på den, snarare tvärtom. :P

• Mumzzan

En fråga till: kan man ha åkpåse i sittdelen?

• Sazee

Jag tycker de verkar vara väldigt mycket plats. Hon som jag köpte den sa att de har haft en stor åkpåse i vinter och att de har gått kanoners. ska bädda vagnen ikväll så jag återkommer ;)

• Sally

Vi köpte en för lillebror i magen, men lämnade tillbaka den - det går inte att fästa en ståbräda på den med liggdelen i eller med sittdelen bakåtvänd. En buggyboard fysiskt passar, men störrebror (3 år) får inte plats att stå med liggdelen i. Vilken miss av Brio! Jag var väldigt besviken, för att jag tyckte vagnen var smidig och lättkörd.

• SBM

Vi hade vår sing 1 månad bara sen sålde vi den igen.
    Anledning?
    Trivdes inte riktigt med vagnen, där är ingen fjädring så vagnen hoppar och studsar när man går på t.ex kullersten eller ojämnt underlag (vilket dottern vaknade av när hon sov i vagnen), bakhjulen blev sneda och stod som ett A bara efter kort tids användning men det som gjorde att vi inte ville ha kvar den var att dottern inte kunde sitta rakt upp i vagnen utan sittläget är lite lutat bakåt och det trivdes hon inte med. Suffletten var väldigt kort också, när man har den fälld i liggläget är där knappt något sufflet som skyddar. (Man kan köpa till extra och sätta på om man vill..)
    Vi hade bara vagnen som sittdel.

• goabarn77

Vi gillar vagnen, men jag kan tycka att man borde kunna kräva lite högre klass för det priset ändå.

• frollan

Har en Sing och ska nu sälja min. Ingen fjädring som sagt, liten liggdel våran son växte ur sin redan efter 4mån. Sittdelen har tre konstiga lägen, varken fullt liggläge eller fullt sittläge. Jätte kort suflett fick gå och köpa en att förlänga den med, och så är den sååå himla bred mellan bakhjulen Medmeramedmera...

Enda pos med singen är nog den stooora varukorgen.

Vi ska köpa en teutonia Cosmo (är med svänghjul) och troor den är kanoon.

Lycka till i vagnletandet!

• SBM
    frollan skrev 2009-08-12 12:16:17 följande:
    Har en Sing och ska nu sälja min. Ingen fjädring som sagt, liten liggdel våran son växte ur sin redan efter 4mån. Sittdelen har tre konstiga lägen, varken fullt liggläge eller fullt sittläge. Jätte kort suflett fick gå och köpa en att förlänga den med, och så är den sååå himla bred mellan bakhjulen Medmeramedmera... Enda pos med singen är nog den stooora varukorgen. Vi ska köpa en teutonia Cosmo (är med svänghjul) och troor den är kanoon. Lycka till i vagnletandet!
    Vi köpte en teutonia S3 istället, är jättenöjda. Kvaliteten är bra mycket bättre än brios. Överlag har teutonia bra kvalitet verkar det som.
    Vet att teutonia Fun är mycket populär och omtyckt vilket kanske kan vara ett liknande alternativ till brio sing, Den är dessutom 1 dm smalare.
  • SAJM

Jag är supernöjd med singen. Har använt den ca 7v. Kan inte gnälla. Tycker liggdelen är lagom stor (jfr med UJ). Den är otroligt lättkörd. Att den är bred tycker jag både har fördelar och nackdelar. Fördel-störst går först! Vill du tränga dig runt mig eller ner och kladda på min bebis så räkna med en påkörd tå :). Nackdel - ja det kan vara bökigt i mindre butiker. Har inte än varit med om att inte komma igenom en dörr.

• SAJM

Jag är supernöjd med singen. Har använt den ca 7v. Kan inte gnälla. Tycker liggdelen är lagom stor (jfr med UJ). Den är otroligt lättkörd. Att den är bred tycker jag både har fördelar och nackdelar. Fördel-störst går först! Vill du tränga dig runt mig eller ner och kladda på min bebis så räkna med en påkörd tå :). Nackdel - ja det kan vara bökigt i mindre butiker. Har inte än varit med om att inte komma igenom en dörr.

• frollan
    SAJM skrev 2009-08-13 07:01:51 följande:
    Måste bara varna för äldre hus, de har oftast smalare dörrposter. Jag kom inte in hos min BM när jag skulle på efterkontroll, Och singen går inte att dra upp eller ner för stolramper som finns i vissa trappor då bakhjulen är för breda och framhjulen för smala
  • frollan

Haha, inte stolramper utan STÅLRAMPER ska det ju stå,

Svar på tråden Brio Sing