• Mammatillsessor

Ni som bor i Stenungsund!!

Hur är området Hasselbacken???
    Vi kommer att flytta till Stenungsund inom kort och vårt nya hem kommer att ligga i närheten och nu har vi fått höra att det är värsta knarkområdet. Vet inte riktigt vad jag skall tro då vi inte är därifrån, men självklart blir jag lite skraj.
    Ni som bor där, hur är det egentligen???

• Svar på tråden Ni som bor i Stenungsund!!
  • Mammatillsessor

Tack, men det är lite väl långt ifrån =)

• cjm80

Sånt där kan hända överallt.. har aldrig sett att det hänt något sånt där innan...

Är uppväxt i Stenungsund och jag hade inte tackat nej till att bo på hasselbacken... har själv inte bott där men haft flera vänner som bott där innan... det blir vad man gör det till... visst det finns säkert flera skumma personer men umgås man inte i de kretsarna lär man varken bli erbjuden knark eller bli skjuten....

Så lyssna inte så mycke på va folk säger... ja har hört något negativt om alla ställen jag flyttat till... det hör till... man kan inte flytta ifrån allt som e jobbigt...

Hoppas ni ska trivas i Stenungsund!

• Susanne905

Jag tror lite att samma skit finns överallt oberoende på vart man bor. Jag bor i Trollhättan som just skakats av både mord och överfall på en åttaårig liten flicka.

• Multignutten

Har bott på Hasselbacken i över 10 år... Beror på vilket område man väljer kan jag tycka. Är det Vita Hasselbacken du syftar på så är det inget knarkarområde längre, vi fick höra samma sak när vi flyttade dit -97, märkte inget av det då. Några alkisar bor det där med de gjorde aldrig en fluga förnär, då var det värre med "vanligt" folk. Det vanliga tjafset om tvättstugan osv...

• Kan inte bli bättre än såhär

Jag är uppväxt i kommunen och på den tiden var det bara de som hade med soc att göra som bodde där. Missbrukare, flykningar, brottslingar och annat löst folk som bodde där. Har svårt att se att det skulle skett någon större förändring.

• Multignutten

Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-08-10 16:10:16 följande:

Jag är uppväxt i kommunen och på den tiden var det bara de som hade med soc att göra som bodde där. Missbrukare, flykningar, brottslingar och annat löst folk som bodde där. Har svårt att se att det skulle skett någon större förändring.
    Såg du vad jag skrev i inlägget ovanför ditt?
    Såg du vad jag skrev i inlägget ovanför ditt?
    Ledsen men så såg man på området på den tiden när jag bodde i kommunen. Det var sista stället man ville bo på då.
  • Multignutten

Vi fick som sagt höra samma sak när vi flyttade dit -97, flyttade därifrån till ett annat område i Stenungsund i februari 08 pga tillökning i familjen. Under alla de år vi bodde på Hasselbacken märkte vi aldrig av "alla knarkare". De har rustat upp området, fina lekplatser, närbutik och pizzeria, nya busslinjer. Har vänner som bor på Röda Hasselbacken (området mitt emot Vita) och de är nöja de också!

Multignutten skrev 2009-08-10 16:26:57 följande:
    Vi fick som sagt höra samma sak när vi flyttade dit -97, flyttade därifrån till ett annat område i Stenungsund i februari 08 pga tillökning i familjen. Under alla de år vi bodde på Hasselbacken märkte vi aldrig av "alla knarkare". De har rustat upp området, fina lekplatser, närbutik och pizzeria, nya busslinjer. Har vänner som bor på Röda Hasselbacken (området mitt emot Vita) och de är nöja de också!
    Det är ju jättebra att ni känner så! Skulle jag ändå tipsa nåhon om just lägenhet i Stenungsund så hade det inte blivit där då det finns betydligt trevligare nere på torget. Bodde några år efter att jag flyttat hemifrån först på torget och sedan på Slupen. Hasselbacken hade aldrig kommit på fråga för mig ,men alla har ju olika tycke och smak och det är ju tur för hur skulle det se ut om alla bodde på samma ställe.
  • Multignutten

Torget är väl trevligt men så mycket stök och bök och fylla (speciellt på sommaren), det var det däremot inte för några år sen så alla områden kan förändras!

• Mammatillsessor

Tack för alla svar =) Självklart så händer saker överallt, blev bara så himla förvånad då vi bara har hört massa positivt om Stenungsund innan. I vilket fall som helst så flyttar vi snart då har hittat vårt drömhus =) Hur är det med skolor?? Vår äldsta dotter kommer att börja på kyrkenorum.

• Multignutten

Bor i närheten av Kyrkenorum nu och vad jag vet är det en bra skola... Tror att min son kommer hamna där när han blir så stor. :D

• cjm80

Ja nu förtiden (om man inte har massa pengar och kontakter) så kan man inte bara välja att bo på torget även om man så vill det... så om jag skulle flytta tillbaka skulle jag ta det jag får, bara för att bo i Stenungsund igen... men beror väl på hur man är själv... jag tror ni kommer trivas bra...

• Karinbarin

Jag har bott på hasselbacken, Alfredsberg. Och det var helt ok, väldigt mycket barn. Sen finns området vita Hasselbacken som är ganska nedgånget med en del skummisar. Annars tycker jag att Stenungsund är väldigt fint, har dock själv flyttat ut till Tjörn. Men är i på torget en hel del. Det finns ju liksom allt i Stenungsund, shopping, bad, skog, skolor osv.
    Men jag har inte märkt av fyllebråken så alldeles väldigt.. Absolut inte värre än någonstans en lördagkväll där det finns en krog eller två.

• Choklad och Nötter

Jag har bekanta som bor på vita hasselbacken. Och enligt dom händer det saker där. Bilar brinner, yxjagande man som skriker i trappuppgången med en yxa i handen och vill in hos folk, inbrott i bilar...ja, och för ett tag sen brann någon skola ner där.
    Jag har varit där ett antal gånger och varje gång man är där får man negativa vibbar. Skulle aldrig bosätta mig där.

• Multignutten

Jag kan inte hjälpa att jag bli lite irriterad när folk nedvärdera detta område, jag har som sagt bott där i över 10 år och aldrig någonsin har något inträffat! Då hade vi ändå en alkis som bodde på 3:vån i vår första lägenhet, han gjorde aldrig nånting. När vi flyttade till en annan lägenhet i samma område hände det heller aldrig något. Hade de haft det vi sökte när vi väntade tillökning, hade vi bott kvar men nu fick vi flytta till ett annat område.

Multignutten skrev 2009-08-12 14:58:58 följande:
    Jag kan inte hjälpa att jag bli lite irriterad när folk nedvärdera detta område, jag har som sagt bott där i över 10 år och aldrig någonsin har något inträffat! Då hade vi ändå en alkis som bodde på 3:vån i vår första lägenhet, han gjorde aldrig nånting. När vi flyttade till en annan lägenhet i samma område hände det heller aldrig något. Hade de haft det vi sökte när vi väntade tillökning, hade vi bott kvar men nu fick vi flytta till ett annat område.
    Men alla har ju olika tycke och smak om hur man vill bo och hur man vill att ens omgivning ska vara. Folk har ju även olika hög toleransnivå också om vad för grannar man kan tänka sig.
  • En Anna

Jag har bott både på vita och röda hasselbacken och har trivts väldigt bra båda gångerna.

• skogstrollet 81

Har bott på vita ca 7 år...Helt ok,inga hemska saker hände.Men det dåliga ryktet hänger kvar ännu verkar det som...

Svar på tråden Ni som bor i Stenungsund!!