Jag kom inte på något bättre skrev 2009-08-17 12:51:45 följande:
Jo, unga föräldrars barn råkar ut för fler olyckor, klarar sig sämre i skolan, har lägre IQ,
m.m.Ni är säkert jätteambitiösa och älskar era barn, men generellt är det inte särskilt smart att skaffa barn för ung, för man är inte mogen nog att vara en bra förälder. Nu såg jag den mest idiotiska inlägget NÅGONSIN! Vad bygger du denna fakta på? Orkade du ens ta reda på att det är bevisat att ju yngre föräldrarna är, desså mer iq har barnet. Och du skriver verkligen som att du smutskastar varenda ung förälder, så varenda barn som föds i en familj med unga föräldrar kommer ju trilla med cykeln, medan andras ALDRIG gör det? Barn är barn, så är det bara, de kommer råka ut för olyckor hursom, varesig föräldrarna är 40 eller 15. (Mognaden hos en människa sitter inte i åldern, det sitter i huvet.) p.s så den där killen på andra sidan jorden, som redan som 9 åring genomfört avancerade operationer är helt puckad då eller? d.s
Jag vet inte om du är bekant med statistik och forskning, eller om det är vita fläckar för dig?
Statistik innebär att man ser tendenser i till exempel en hel befolkningsgrupp. Om många rökare får lungcancer kan man dra slutsatsen att rökning ger lungcancer. Naturligtvis finns det både de som inte röker och ändå får cancer, och de som röker varje dag och ändå slipper cancer. MEN det finns en tendens att rökning ger cancer.
Det är vad dessa siffror innebär. Alla unga föräldrar är inte dåliga, alla gamla föräldrar är inte bra, men generellt innebär större mognad bättre omvårdnad.