Inlägg från: Jag kom inte på något bättre |Visa alla inlägg
  • Jag kom inte på något bättre

ung moder= spädbarnsdöd

Jag har inte läst några inlägg, utan bara den översta..
    Enligt min barnmorska, som har stenkoll på bebisen och tar all möjliga prover för att både jag och bebben ska må bra, så är det vanligare att bebisen väger mindre och är mindre i strl om modern är "liten" i kroppen och ung.
    Men jag tror inte det beror på hur gammal mamman är, utan för att vissa kanske är mindre, om du förstår :P
    (jag har fått göra 2 st ul och 2 vul för att jag är både ung och liten i kroppsstorlek )

Pellinell skrev 2009-08-16 20:30:13 följande:
    Jo, unga föräldrars barn råkar ut för fler olyckor, klarar sig sämre i skolan, har lägre IQ, m.m.Ni är säkert jätteambitiösa och älskar era barn, men generellt är det inte särskilt smart att skaffa barn för ung, för man är inte mogen nog att vara en bra förälder.

Nu såg jag den mest idiotiska inlägget NÅGONSIN!

Vad bygger du denna fakta på?
    Orkade du ens ta reda på att det är bevisat att ju yngre föräldrarna är, desså mer iq har barnet.
    Och du skriver verkligen som att du smutskastar varenda ung förälder, så varenda barn som föds i en familj med unga föräldrar kommer ju trilla med cykeln, medan andras ALDRIG gör det?
    Barn är barn, så är det bara, de kommer råka ut för olyckor hursom, varesig föräldrarna är 40 eller 15.
    (Mognaden hos en människa sitter inte i åldern, det sitter i huvet.)

p.s så den där killen på andra sidan jorden, som redan som 9 åring genomfört avancerade operationer är helt puckad då eller? d.s

Skrev lite fel ovan, menar inte att ALLA barn med unga föräldrar har mer iq, men att det ökar chanserna.
    Men, jag förstår ändå inte riktigt varför man finner att iq är jätte viktigt att ha, jag fick göra ett test hos en professionell nånting, där det visade sig att jag hade högre iq än medel svensson. Men det tkr inte jag spelar roll, det mäter ju bara en persons förmåga att uppfatta mönster, inte hur bra de är på att räkna matte eller hur smart den personen är.

Svar på tråden ung moder= spädbarnsdöd