Inlägg från: janniahlholm |Visa alla inlägg
  • janniahlholm

ung moder= spädbarnsdöd

Jag tror då verkligen inte att jag kommer slå mitt barn, blåsa rök i ansiktet på det, eller gå på soc :) Fast jag är iallafall 19 år. kanske inte är så ungt enligt tråden? vad vet jag.

• janniahlholm
    Dr Mupp skrev 2009-08-22 10:45:37 följande:
    Bara den här tråden visar ju att unga uppenbarligen har en hel del brister. Ni kanske skulle sätta er i skolbänken och läsa lite statistik, då skulle ni förstå vad som menas. Det är ststistiskt set lite vanligare med PSD hos barn till unga föräldrar. Det betyder inte att alla barn till unga föräldrar kommer att dö i PSD eller att alla barn som dör i PSD har unga föräldrar. Det är statistsikt sett en sämre förutsättning att ha unga föräldrar. Det betyder inte att alla barn till unga föräldrar har sämre förutsättningar. Det betyder inte heller att de barn som har sämre förutsättningar alltid har unga föräldrar, Men så länge ni fortsätter att inte förstå statistik så kommer ni fortsätta att ta inlägget som ett personligt påhopp.
    Jag hoppas verkligen inte att detta var riktat till mig efter som mitt inlägg var baserat på ironi. Jag skulle aldrig för mitt liv ta statistiken personligt och kan mycket väl förstå den dessutom eftersom unga oftare röker under graviditeten och kan även  tänka mig att det är en hel del mer vanligt med alkoholkonsumtion. Däremot anser jag mig själv vara långt utanför den gruppen som anses som "riskfylld".
Svar på tråden ung moder= spädbarnsdöd