• RiNan

ung moder= spädbarnsdöd

Gliimma skrev 2009-08-21 20:21:55 följande:
    Förstår inte varför dessa trådar ska startas hela tiden.. En 15 årig mamma missköter sitt barn samtidigt som en 30 årig mamma missköter sitt barn och tvärtom. Jag bryr mig inte om sådana dumma kommentarer som att "unga föräldrar är sämre föräldrar" "barn med unga föräldrar har lägre Iq" I helvete heller, jag är världens bästa mamma för min son även fast jag var 17 år när han föddes och ni andra är världes bästa föräldrar åt era barn oavsett ålder. Skit i alla kommentarer. Vi vet redan att ni har fördommar om oss unga föräldrar, och? Jag har fördommar om Gamla föräldrar.
    Jag hänger med på det du säger men dumfastnade för en grej. Vi är inte världens bästa föräldrar åt våra barn och kanske inte du heller men vi är alla de bästa föräldrarna som vi kan vara med vår erfarenhet och vårt bagage. Jag tror att alla gör sitt bästa med sina barn. Inkl alkoholiserade föräldrar. De är oftast inga bra sådanna men de är de bästa de kan vara utifrån sina förutsättningar just då. Sen kan ju förutsättningarna ändras allteftersom vi lever. Vilket är bra.
  • RiNan
    Heliodora skrev 2009-08-22 20:24:48 följande:
    Jag har inte läst hela tråden men jag tror PSD inte har så mkt med hur vida mamman är ung eller inte. Jag tror PSD är ett medfött fel och naturens egna sätt att ta bort svaga och icke-levnads dugliga individer. (Kanske låter grymt men så e det i naturen iallafall) Det måste ju vara så eftersom det är barnet som slutar andas, inte för att mamma inte kan sköta sitt barn....eller är ung...
    Njae. Eftersom det finns en hel del åtgärder man kan ta för att undvika att det händer. Dessutom har många av de barn jag känner till som dött av psd dött på mage. Kanske därför ett av tipsen är att inte ha bebben på magen. Tror inte att det var naturens sätt att sålla ut de svaga. Min man resonerar likadant fast då om missfall etc.
Svar på tråden ung moder= spädbarnsdöd