• Vimzac

Halsbränna=mycket hår på bebisen??

Ok... skröna el sanning.. Vad är er erfarenhet?? Ni som hade mycket halsbränna under graviditeten, hade er bebis mycket hår vid förlossningen??

• Svar på tråden Halsbränna=mycket hår på bebisen??
  • Mattilda

skrock tyvärr :) kopierat från vårguiden:

Graviditet och halsbränna

Det är vanligt med halsbränna vid graviditet och det är inget man behöver oroa sig för. Vissa dagar känns det mer och andra mindre. Graviditetshormonerna gör att livmoderväggen blir slappare och lättare att tänja ut. Magsäcken och den övre magmunnen påverkas på samma sätt. Magsyra kan då tränga upp i matstrupen och orsaka halsbränna. När livmodern växer trycker den också mot magsäcken.

jag hade grym halsbränna och min dotter lagom med hår.

• tosalisa

Har jag aldrig hört förut... Jag hade mest halsbränna på slutet under förra grav. SÅ det klassas väl inte så mycket. O vår gosse var kal. MEN till saken hör att han var ljushårig, o ljushåriga tenderar o han mindre hår än mörkhåriga vad jag sett.

• LeonLatva

Jag hade ingen halsbränna alls,och min son föddes med jättemycket hår. Så det är nog bara skrock :)

• Vimzac
    tosalisa skrev 2009-08-10 21:47:34 följande:
    Har jag aldrig hört förut... Jag hade mest halsbränna på slutet under förra grav. SÅ det klassas väl inte så mycket. O vår gosse var kal. MEN till saken hör att han var ljushårig, o ljushåriga tenderar o han mindre hår än mörkhåriga vad jag sett.
    jaså du har inte hört det förrut? Har till o med hört d från vissa BM... men d e väll som de andra säger här inne...bara skrock
  • Vimzac
    Mattilda skrev 2009-08-10 21:46:53 följande:
    skrock tyvärr :) kopierat från vårguiden:Graviditet och halsbrännaDet är vanligt med halsbränna vid graviditet och det är inget man behöver oroa sig för. Vissa dagar känns det mer och andra mindre. Graviditetshormonerna gör att livmoderväggen blir slappare och lättare att tänja ut. Magsäcken och den övre magmunnen påverkas på samma sätt. Magsyra kan då tränga upp i matstrupen och orsaka halsbränna. När livmodern växer trycker den också mot magsäcken.jag hade grym halsbränna och min dotter lagom med hår.
    hmmm... ja d e väll så...oavsett orsak så e d jäkligt jobbigt med den f...e halsbrännan!
  • Vimzac
    LeonLatva skrev 2009-08-10 21:48:44 följande:
    Jag hade ingen halsbränna alls,och min son föddes med jättemycket hår. Så det är nog bara skrock :)
    var glad för d...att du slapp halsbränna menar jag
  • Mattilda
    Vimzac skrev 2009-08-10 21:53:05 följande:
    hmmm... ja d e väll så...oavsett orsak så e d jäkligt jobbigt med den f...e halsbrännan!
    Ja halsbrännan var det största problemet under hela graviditeten!
    Kommer ihåg första lunchen efter jag fött och jag kunde äta utan att få halsbränna! vilken lycka det var. :)
  • JePaLuLi

Med min första son hade jag nästan ingen halsbränna, han hade massor med hår. Med den andra hade jag massor med halsbränna och han var ganska tunnhårig

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Halsbränna=mycket hår på bebisen??