Halsbränna=mycket hår på bebisen??
Ok... skröna el sanning.. Vad är er erfarenhet?? Ni som hade mycket halsbränna under graviditeten, hade er bebis mycket hår vid förlossningen??
Ok... skröna el sanning.. Vad är er erfarenhet?? Ni som hade mycket halsbränna under graviditeten, hade er bebis mycket hår vid förlossningen??
skrock tyvärr :) kopierat från vårguiden:
Graviditet och halsbränna
Det är vanligt med halsbränna vid graviditet och det är inget man behöver oroa sig för. Vissa dagar känns det mer och andra mindre. Graviditetshormonerna gör att livmoderväggen blir slappare och lättare att tänja ut. Magsäcken och den övre magmunnen påverkas på samma sätt. Magsyra kan då tränga upp i matstrupen och orsaka halsbränna. När livmodern växer trycker den också mot magsäcken.
jag hade grym halsbränna och min dotter lagom med hår.
Har jag aldrig hört förut... Jag hade mest halsbränna på slutet under förra grav. SÅ det klassas väl inte så mycket. O vår gosse var kal. MEN till saken hör att han var ljushårig, o ljushåriga tenderar o han mindre hår än mörkhåriga vad jag sett.
Jag hade ingen halsbränna alls,och min son föddes med jättemycket hår. Så det är nog bara skrock :)
Med min första son hade jag nästan ingen halsbränna, han hade massor med hår. Med den andra hade jag massor med halsbränna och han var ganska tunnhårig