• Anonym

Menscykel på 30-34 dagar - oregelbunden och svårare att bli gravid då?

Hej alla!

Jag och min man försöker få barn. Har haft två försök hittills och det har inte tagit sig ännu. Sedan jag slutade med p-piller i april har min menscykel varit allt från 30 till 34 dagar lång och jag undrar om detta är normalt? Eller klassas mensen som oregelbunden och att det därmed är svårare att bli gravid bara för att man inte har en cykel på exakt 28 dagar eller exakt 30 dagar, dvs lika lång cykel varje månad?

Jag undrar också över pco. Jag vet att man har lång tid mellan varje mens när man har pco, men då ska det väl vara betydlgit längre tid än 30-34 dagar, eller? Vilka mer symptom har man vid pco?

Någon som haft som jag, en cykel på allt från 30-34 dagar, och lyckats bli gravid?

• Svar på tråden Menscykel på 30-34 dagar - oregelbunden och svårare att bli gravid då?
  • Anonym

Att den inte varit så tidigare beror ju på att jag har ätit p-piller och då får man ju autuiomatiskt mensen regelbundet. Men jag läste nånstanns att en mens inte klassas som oregelbunden bara för att menscykeln inte är exakt lika lång varje månad. .. Har svårt och tro att det är pco, men man funderar ju så mycket...

• Anonym

Enda sättet att få ett ordentligt svar är att söka gyn för undersökning. En gynläkare bör kunna ge dig ordentliga svar.

• Anonym

Enda sättet att få ett ordentligt svar är att söka gyn för undersökning. En gynläkare bör kunna ge dig ordentliga svar.

• Anonym (c)

30-34 dagar är inte sådär oregelbundet faktiskt. Det är också en fullkomligt normal längd på en cykel. Men är du orolig så kontakta en gynläkare så du får svar från en utbildad! Lycka till!

• Anonym

Anonym (c) skrev 2009-08-10 23:18:52 följande:

30-34 dagar är inte sådär oregelbundet faktiskt. Det är också en fullkomligt normal längd på en cykel. Men är du orolig så kontakta en gynläkare så du får svar från en utbildad! Lycka till!
    Ska tillägga att jag blivit gravid 2 ggr med samma längd på min menscykel.
  • Meria

Hade samma cykel när jag planerade första barnet. Tog 4 försök innan det lyckades. Efter förlossningen fick jag 28 dagar istället Men jag tror inte alls det är ovanligt att ha uppåt 30-34 dagar mellan.

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Anonym

Jag har mens cirka var tredje månad och jag blev gravid...

• Lundby87

oj vilka skrämmande inlähh. tror inte detta är någon fara alls. har du äl så e chanserna lika stora ovadsett längd på din menscykel. jag har mellan 33-37dgr då vi körde i hopp om första kunde jag ha upp till ca40 dgr. så bara slappna av kolla dig senare om du misstänker att du saknar äl. sen kan menscykeln ta par månader efter p-piller stopp att hitta en bra balans

• Jessika82

ja oregelbunden mens har jag haft allt från 28dagar upp till 72dagar....

nu har jag lyckats stabilisera mencyken själv på 28-32 dagar och försöker få ett syskon till min lille son...

Svar på tråden Menscykel på 30-34 dagar - oregelbunden och svårare att bli gravid då?