• CharmingGirl

Hjälp mig välja mobilt bredband! Eller vanligt bredband?

Jag står i valet och kvalet, och vet inte vilket mobilt bredband jag ska välja.
    Det står isf mellan 3 och Telenor.
    Eller om jag ens ska välja det? Kanske ska köra på ett "vanligt" bredband?

Jag kommer har ungefär samma mottagning med båda mobila bredbanden, tror jag iaf.

Skaffar jag ett vanligt bredband, så måste jag ha hemtelefon, va? Vilket jag helst inte vill skaffa.

Jag får ju mer bredband (högre hastigheter) om jag väljer vanligt bredband, skulle jag tro? Men samtidigt är det ju så himla smidigt med mobilt.
    Men är så osäker på om jag skulle tycka det känns så slött med mobilt, sitter just nu på 24 från Telia och är lite utan en datanörd så relativt snabbt internet känns rätt viktigt för mig. Vill iaf inte sitta och vänta en halv minut på att en ny sida ska laddas.

Så, vad ska jag välja?
    Vad hade du valt, och varför?

Hjälp! :)

• Svar på tråden Hjälp mig välja mobilt bredband! Eller vanligt bredband?
  • Em00

vanliiiiigt, mobilt går det knappt göra nånting med,
    ladda ner uppdateringar, titta webbtv mm...

• Lundby87

ta vanligt med roter så kan du ju springa runt med en data iallafall i hemmet. sen så behöver man inte hem telefon. iallafall inte med come hem

• Frusna flickan

INTE mobilt.. Jag bytte från vanligt till mobilt och har verkligen fått ångra det. det är bara bra när jag har med mig datorn ut vilket inte är så ofta... Lååångsamt. Har 3

• CharmingGirl

Ni verkar vara överrens om att jag borde ha vanligt bredband.

Problemet är att jag inte bor så jättecentralt så tror inte jag kan ha annat än Telia om jag väljer ett vanligt bredband, men verkar inte som att man kan ha bara bredband från dom. Com Hem kunde jag inte ha iaf, kollade på deras hemsida och fastigheten jag ska flytta till är inte anslutna till dom. Vad finns det fler för bolag man kan kolla upp, tros?

Är ganska säker på att jag inte har ngt annat än ett vanligt telefonjack som jag skulle kunna ha internet från, och då måste man nog ha vanlig telefon också.

Kollade på Telias hemsida, hittade ngt om bredbandstelefoni, men då måste man välja till tv också utöver bredbandet om jag fattade det rätt. Och det behöver jag ju inte heller, då jag redan har kanaler i lägenheten.

Om ngt vet mer om Telias bredband eller bredbandtelefoni så får ni gärna upplysa mig! Jag har så dåligt koll på allt detta...

• Ulf Harrys Farsa

Telenors mobila skall vara bäst enligt nån testsida på nätet, dom har ingen begränsning på hämtade GB som alla andra har, t.ex Tele2 har gräns på 10 eller 15gb i mån, efter det går hastigheten ner till nästan noll, Telenor kör på samma oavsett hur mycket du "tankar"

• M Y L F

Oj vad segt det kan gå ibland med våra mobila bredband. Sedan skriver du att du inte bor så centralt, har du kollat hur det funkar med ett mobilt där? På vårat sommarställe som ligger centralt får vi kass uppkoppling på väldigt ofta.

Jag hade aldrig gett upp vårat fasta bredband hemma, jag hade blivit tokig.
    Då har vi ändå Telenor som är generösast utav bolagen med obegränsad nedladdning.

Vi har iof både tankat hem det ena och det andra och vi streamar både film och tv från webben, men det är aldrig utan problem.

• CharmingGirl

M Y L F skrev 2009-08-11 10:46:16 följande:

Oj vad segt det kan gå ibland med våra mobila bredband. Sedan skriver du att du inte bor så centralt, har du kollat hur det funkar med ett mobilt där? På vårat sommarställe som ligger centralt får vi kass uppkoppling på väldigt ofta.Jag hade aldrig gett upp vårat fasta bredband hemma, jag hade blivit tokig.Då har vi ändå Telenor som är generösast utav bolagen med obegränsad nedladdning.Vi har iof både tankat hem det ena och det andra och vi streamar både film och tv från webben, men det är aldrig utan problem.
    Hehe, oj. Alltså jag bor väl centralt i denna lilla lilla byhåla, men mobilt funkar, menade mer att jag inte bor i ngn stad direkt. Frågan är hur det funkar i min kommande lägenhet (betong), om det nu gör ngn skillnad på hastigheten..?
  • CharmingGirl

Blir mer och mer sugen på att köra på ett vanligt, men så är det ju det där med hemtelefonen...

• CharmingGirl
    Em00 skrev 2009-08-11 16:33:00 följande:
    BBB då?
    Vad är det för ngt?
Svar på tråden Hjälp mig välja mobilt bredband! Eller vanligt bredband?