• Hedebris

Kvartal1mammorna 2008 (6)

Tolfte tråden nu.. Tiden går snabbt och nu dröjjer det inte lång tid tills våra barn är två år. =)

De flesta i tråden har hängt ihop sen graviditetens början, men vi tycker det är superkul med nya ansikten i tråden. Så det är bara att skriva en rad om sig själv och kasta sig in i diskussionerna

Ni hittar alla våra 11 tidigare trådar här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m44345288.html

Trådträffen i Sthlm mars 2009:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39693354.html

Födelsedagsbarnen
    (till de mest aktiva mammorna i den här tråden)

26 jan Lilly
    4 feb M (panda)
    5 feb Milo
    6 feb Josefin
    6 feb Agaton (och Prommis)
    7 feb Troy
    10 feb Jonathan
    15 feb Liv
    17 feb Ellen
    18 feb Ida
    20 feb Enya
    25 feb Oliver och Knut
    26 feb Carl
    27 feb Elsa
    28 feb Arvid
    29 feb Vincent
    1 mars Noah
    4 Mars Emiliya
    14 mars Elliot

/Hedebris (trådmamman)

• Svar på tråden Kvartal1mammorna 2008 (6)
  • Evve81

Tackar!

Sthlmsfilur: Hoppas det går bra för er! Har tänkt på er på morgonen. Ni är verkligen en superfamilj som tar emot en pojke. Han kommer vara dig ecigt tacksam!

IDag har jag lämnat Agaton för vila på dagis. Det gillade han inte... När jag sa hejdå skrek han som en stucken gris och sprang emot mig.... Usch det gillade INTE mammahjärtat

• Camellis

Har inte läst ikapp allt, fastnade i Sthlmfilurs berättelse. Och även jag sitter med en stor klump i halsen och magont. Stackars, stackars pojke! Men precis som alla redan har påpekat - du gör helt rätt och du ska vara stolt över ditt ingripande! I första hand kommer pojken - så koncentrera dig på att göra allt du kan för att han ska få det så bra som möjligt. Vad gäller mamman... Visst, du kan prata med henne, men jag tror knappast att hon är så mottaglig för tillfället. Har även jag erfarenhet, då min syster är missbrukare... :-S Vad hon än säger och vad hon än gör just nu är ju drogerna som talar/agerar. Tyvärr blir de allra finaste människorna världens största idioter när de drogar. Förklara det för pojken så att han inte går runt och tror att han är oönskad (fast det har du säkert redan gjort). För det är han ju med största sannolikhet inte i hennes nyktra stunder.
    Så himla skönt för honom att känna att du och din familj finns där för honom! Guld värt! En stor kram till er!

• Såphia

Jag har hittat hit!

Första dagisdagen avklarad efter ett låååångt uppehåll. Det gick väl sådär. Han var superglad när vi cyklade in på dagis. Sprang in på gården och in i tamburen. Sa "hej, hej, hej" till alla som var där inne. Jag stannadee ca 20 min och han var glad som en speleman. Sen skulle jag gå... Oj oj oj vilka tårar!! {#lang_emotions_cry} När jag sen cyklade iväg hörde jag honom genom ett öppet fönster. Gisses vad han skrek! När jag hämtade honom låg han och sov. Han hade varit ganska arg då och då och gått till grinden och ropat efter mig. Men han hade ätit bra och sovit i två timmar. Hoppas han är mindre ledsen imorgon.

• Camellis

Ellen har påbörjat sin inskolning på dagis. Jag har varit med hela tiden, men imorgon ska jag sitta i fikarummet. Tror att det kommer att gå bra.

Är liiite besviken på upplägget denna gång, eftersom det är sån brist på personal. Det är TVÅ personal på Ellens avdelning just nu, vilket innebär att inskolningsfröken inte kan ägna sig helt åt Ellen. När jag skolade in Hugo hade de tagit in extrapersonal, så att hans inskolningsfröken bara hade ansvar för honom när vi var där. Det kändes ju toppen! Nu är det mest jag som går runt med Ellen och fröken kommer ibland och engagerar sig, sedan är det nåt barn som behöver nåt och då måste hon springa iväg. Känns ju så där. Ellen är ju redan bekant med gården (vi har mest varit ute), det är ju personalen hon behöver lära känna nu. Kan ju inte klaga på personalen, för de har ju ingen annan möjlighet än att göra så här. Plus att alla avdelningar verkar ha inskolningar på g, så det går ju inte att någon från en annan avdelning är med och har ett öga på "vår" avdelnings ungar, t.ex.

Ja ja. Det blir nog bra till slut ändå. Vi har ju en fördel iom att Hugo finns där hela tiden.

• Camellis

Just ja - nu spammar jag - jag har kommit ur shoppingdvalan lite. Ropade in en Mololurv till Anton, en frottézipjacka från Kik kid och en Nova Star-klänning till Ellen på T. Plus att jag har suttit och kollat runt i en miljon webshoppar idag. Såååå shoppingsugen! Men jag ska på Me&I-party imorgon så jag sparar resten av slantarna till det. Mycket fina kläder denna säsong! Till veckan släpper Gangstar sin nya kollektion också. Ska bli spännande att se!

Ha ha! Ellen är så gullig. Om hon försöker säga nåt till mig som jag inte hör (för att jag är för upptagen med datorn, t.ex. ), då lutar hon sig in och framåt och söker ögonkontakt med mig. Samtidigt som hon spärrar upp ögonen och säger "maaamaaa, maaamaaa?". Hon har förresten börjat prata jättemycket nu! Det kommer nya ord hela tiden, plus att hon härmar det mesta man säger (fast inget hon minns sedan och kan upprepa iofs - men hon försöker! ). Nu har hon börjat säga folks namn också, det har hon inte visat nåt intresse för tidigare. Lite som att allt kommer på en gång.

• Såphia

Ååååh, sötaste Ellen!! Kan se henne framför mig. Vincent kör en annan variant. Han hämtar nått långt, gärna en pinne eller ett skohorn som han sen drämmer på mig samtidigt som han skriker "MAMMA". Ha ha, lagom kul men man fattar poängen direkt.

Jag ropade just hem 100 nestlé eankoder som jag saknade i min samling. Ska få ihop till Acta vagnen hade jag tänkt och när jag räknade sist så låg jag ca 100 kuponger back. Men nu jäklar! En lite rejälare sulky med liggläge, regnskydd och vindskydd. Bra stoppning så vagnen är mjuk och skön. Kan vara bra att ha i bilen.

Jag har flera lurvar på G på T. Annars köper jag Lyckligs direkt som jag gjorde i höstas! Fast det vet hon inte om ännu.

• Såphia

Måste fråga en annan sak. Jag fick en inbjudan till klassåterträff i brevlådan idag. Nu står det att man kan gå in på sidan www.baramba.se och sen logga in med anv.namn och lösen för att se vilka som anmält sig osv. När jag loggar in, ser jag bara en massa länkar. Ingen inloggning alls syns. Ser jag helt galet?

• MariaK
    Såphia skrev 2009-08-11 16:03:45 följande:
    Måste fråga en annan sak. Jag fick en inbjudan till klassåterträff i brevlådan idag. Nu står det att man kan gå in på sidan www.baramba.se och sen logga in med anv.namn och lösen för att se vilka som anmält sig osv. När jag loggar in, ser jag bara en massa länkar. Ingen inloggning alls syns. Ser jag helt galet?
    Jag hade med en massa krongel med det när vi hade klassträff!!!!! Tror det var nått vi fick instalera för att få det att funka???

Camilla: Ha ha jag visste väl att du skulle bli sugen när jag lockar så med lite shopping i tråden!!!! Låter som du gjort fina kap

O sof byxorna såg ju verkligen ut o va i nyskick!!!!!!! Verkligen fina!!!!

shit jag sitter här med ett ansikte rödare än en tomat....sååå trött efter min 10 timmars dag....... men sen slutar jag tidigt resten av veckan!!! GÖTT
    Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
Svar på tråden Kvartal1mammorna 2008 (6)