• funfactory

Mitt hem luktar avlopp! Hjälp.

Någonting konstigt har hänt med vårt badrum.
    I går gick jag och duschade som vanligt och efter en timme när jag skulle gå tillbaka till badrummet så luktar det avlopp. Inte lite heller. Luften känns kvav och fuktig samtidigt som det luktar avlopp. Jag har svårt att avgöra om det luktar ifrån toaletten, brunnen till badkaret eller handfatet. Idag luktar det lika illa och jag vill inte duscha där inne när det luktar så illa och luften känns så tjock.
    Vad har hänt? Vad ska jag göra för att fixa problemet?

Någon kunnig?

• Svar på tråden Mitt hem luktar avlopp! Hjälp.
  • funfactory

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-08-11 11:00:24 följande:

kröken under handfatet t.ex, sitter en liknande konstruktion i golvet, Smuts = gaser från avloppet sipprar igenom = luktar bajs
    Aha men då vet jag..
  • Ulf Harrys Farsa
    funfactory skrev 2009-08-11 11:01:17 följande:
    Sant. Jaha, då får jag väl dyka ner i brunnen och se vad jag hittar =) Usch
    svart gegg ;)
  • funfactory

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-08-11 11:02:25 följande:

svart gegg ;)
    Trevligt =D
    Typiskt att sådant här ska hända mig bara för att sambon inte bor här i sommaren. Hehe.
  • Ulf Harrys Farsa
    funfactory skrev 2009-08-11 11:03:17 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-08-11 11:02:25 följande: Trevligt =D Typiskt att sådant här ska hända mig bara för att sambon inte bor här i sommaren. Hehe.
    Kaustiksoda och varmt vatten funkar, men är riktigt farligt att hålla på med, läs på burken innan du köper den, akta husdjur och barn ifrrån ångorna, berätta inte för fastighetsägaren (fräter på rören också) ;)
  • funfactory

Okej, nu har jag öppnat locket (tog mig ett tag innan jag fattade hur man gjorde) sen torkade jag det äckliga runt om kring. Nu är där ett hål (doh) med vatten i, ska det vara vatten där i hålet? eller är det vatten där för att det är stopp? jag vågar allvarligt inte stoppa ner handen där...

• Ulf Harrys Farsa
    funfactory skrev 2009-08-11 11:24:57 följande:
    hjälp =)
    Ner med handen, det är vattnet som hindrar lukten från att sippra upp.
    GRÄV
  • funfactory

Allvarligt?

Jag vågar fan inte stoppa ner handen. Det kan ju finnas vad som helst där nere ;( Kalla mig feg

• Ulf Harrys Farsa
    funfactory skrev 2009-08-11 11:29:45 följande:
    Allvarligt? Jag vågar fan inte stoppa ner handen. Det kan ju finnas vad som helst där nere ;( Kalla mig feg
    Det är bara svart gegg ifrån dig själv, äckligt Jajjamensan!
    Dags att ringa på hos "snygga grannen" och be om hjälp ;)
  • funfactory

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-08-11 11:34:21 följande:

Det är bara svart gegg ifrån dig själv, äckligt Jajjamensan! Dags att ringa på hos "snygga grannen" och be om hjälp ;)
    Haha nä jag tror inte det, mina grannar är bara invandrar familjer på 10ungar. Jag får helt enkelt blunda och bara göra. Önska mig lycka till
  • Elli47
    funfactory skrev 2009-08-11 11:40:57 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-08-11 11:34:21 följande: Haha nä jag tror inte det, mina grannar är bara invandrar familjer på 10ungar. Jag får helt enkelt blunda och bara göra. Önska mig lycka till
    Allvarligt, vad tror du det kan finnas för "farliga" saker där? Du lär inte hitta något som inte kommer från dig eller sambon så att säga! {#lang_emotions_laughing}
  • emma91

Hehe, vi hade skalbaggar i vårt vattenlås till handfatet i en lägenhet vi bodde i förut, de va äckligt!

• funfactory

Nu har jag grävt. Det fanns inte mycket att hämta, lite hår bara. Sen slog det mig att jag har ett grovkök, men vask. Den har inte används på väldigt länge. Så när jag gick ditt så var det så klart där det luktade. Så nu har jag spolat ordentligt där och håller på att vädra. =)

• funfactory

Jag har fått för mig att det finns djur som maskar och sådant där. =)

Svar på tråden Mitt hem luktar avlopp! Hjälp.